مک بوک M2 MNEQ3

مک بوک M2 MNEQ3
مک بوک اپل مدل M2 MNEQ3
مک بوک اپل مدل M2 MNEQ3

معرفی مک بوک اپل M2 MNEQ3

در جلسه کنفرانس ۲۰۲۲ WWDC کمپانی اپل از مک بوک جدید پرو ۲۰۲۲ خود رونمایی کرد. این دفعه اپل از چیپ تخصصی شرکت خود یعنی تراشه M2 برای محصولات مک خود استفاده کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به شناخت مک بوک M2 MNEQ3 وتفاوت ویژگی های آن با مدل قبل خود یعنی مک بوک پرو M1 بپردازیم. یکی از اصلی ترین مشخصات مک بوک پرو ۲۰۲۲ استفاده ازتراشه قوی M2 به عنوان قلب تپنده دستگاه می باشد . که پس از مک بوک ایر ۲۰۲۲ به عنوان دومین دستگاه صاحب این تراشه شد.

طراحی و مشخصات ظاهری مک بوک پرو M2

اپل تغییرات چندان زیادی در مشخصات ظاهری مک بوک پرو M2 MNEQ3 خود ایجاد نکرده است . البته اگر مک بوک پرو ۲۰۲۰ را بهخاطر داشته باشید طراحی دستگاه تماما شبیه آن است .  که در دو رنگ نقره ای و خاکستری ساخته شده . و با اندازه ۳۰۴×۲۱۲×۱۵میلی‌متر و وزنی حدود ۱.۴ کیلو گرم بوده . و اندازه قبلی خود را به گونه ای حفظ کرده که البته میتوان گفت مقداری از قبل سنگین تر شده است . اما با این حال برای یک لپتاپ وزنی تقریبا سبک محسوب می شود .

قرار گیری تاچ بار، بدنه ای از جنس آلومینیوم، تاچ پد بزرگ و وجود دو پورت تاندربولت و یک جک هدفون نیز از جمله مشخصات مشترک دو مک بوک پرو ۲۰۲۲ و مدل قبل خود ۲۰۲۰ می باشد.
هنگامی مک بوک اپل M2 MNEQ3 را مشاهده می کنید تفاوت های آن با مدل قبلی کاملا به چشم می خورد و بیانگر تمامی تفاوت های گفته شده می باشد .

مک بوک 13 اینچی M2 اپل
مک بوک 13 اینچی M2 اپل
طراحی جدید کیبورد در مک بوک اپل M2 MNEQ3

مک بوک اپل مدل M2 MNEQ3 به جای کلید های ۱۲ گانه دارای نوار لمسی (تاچ بار Touch Bar) است . و مجهز بک لایت و سنسورنور محیط می باشد . و همچنین Touch ID لپ تاپ در سمت راست تاچ بار قرار گرفته شده است و ترک پد فورس تاچ هم بخش پایین‌تردکمه های کیبورد قرار دارد. ساخت این صفحه کلید به طوری است که شامل توانایی های حرکات چند لمسی و حساس به فشار میباشد.

صفحه نمایشگر مک بوک M2 MNEQ3

صفحه نمایشگر مک بوک اپل M2MNEQ3 اینچ 13/3 Retina از نوع IPS  با نور پس زمینه LED و رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۲۲۷پیکسل  است . دراین صفحه نمایشگر جزئیات با وضوحی شگفت انگیز  و منحربفردی نمایش داده می شوند . که از طیف وسیع میلیونهارنگ (P3) مدیریت می کند و از درخشندگی ایده آلی برخوردار می باشد . که تقریبا میتوان گفت بی نقص است. روشنایی صفحه نمایش۵۰۰ نیت است . و به تکنولوژی True Tone مجهز می باشد . از دیگر از توانایی های این صفحه نمایشگر پشتیبانی از تصاویری باوضوح ۱۶۸۰×۱۰۵۰ و ۱۴۴۰×۹۰۰ و ۱۰۲۴×۶۴۰ می باشد.

ویژگی های سخت‌افزار M2 MNEQ3

بیشترین تحولات صورت گرفته در مک بوک M2 MNEQ3  مربوط به سخت‌افزار و پردازنده است . در پردازنده این مک بوک تراشه M2 با لیتوگرافی ۵ نانومتری قرار دارد . و هشت هسته ای دارای ۴ هسته حقیقی و ۴ هسته مجازی می باشد. تراشه M2 نسبت به مدل قبل خود یعنی پردازنده M1  سرعت آن تا حدود ۴۰ درصد افرایش پیدا کرده است . از دیگر ویژگی های آن می توان به بیشترین ۲۴گیگابایت رم  و تا ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD اشاره کرد. پردازنده گرافیکی MacBook Pro M2 ده هسته ای سیلیکون M2 اپل بادو هسته بیشتر از مدل قبلی خود می باشد.

کمپانی اپل در این راستا ادعا می کند MacBook Pro 13 M2 MNEQ3 در پردازش های گرافیکی سنگین تا ۳۵ درصد قوی تر ازپردازنده M1 عمل می کند . البته همچنان با مصرف انرژی و باتری شبیه مدل قبلی. پردازنده گرافیکی MacBook Pro 2022 به اندازه یک کارت گرافیک جداگانه عمل نخواهد کرد.

ویژگی های مک بوک MNEQ3
ویژگی های مک بوک MNEQ3
روش های ارتباطی در مک بوک M2

تعداد و نوع پورت ها در مدل ۲۰۲۲ در مقایسه به مدل قبل تغییرات چندانی نداشته . و شامل دو پورت تاندربولت ۳ با مدیریت از USB 4 وبا سرعتی تا ۴۰ گیگابیت برثانیه برای منتقل کردن اطلاعات استفاده می کند. این دستگاه از جک ۳.۵ میلی متری صدا نیز برخورداراست . مک بوک M2 MNEQ3 شامل شبکه بی سیم با استاندارد ۸۰۲.۱۱ax Wi-Fi 6 و بلوتوث با مدل ۵ می باشد.

قدرت باتری مک بوک اپل M2 MNEQ3

یکی از ویژگی های اساسی مک بوک پرو، باتری استفاده شده در این دستگاه است . که همیشه اپل در این موضوع با رقیبان سیستمی خود رقابت دارد . باتری استفاده شده در این مک بوک از نوع لیتیوم پلیمر با گنجایش ۵۸.۲ وات برساعت می باشد . که در زمان پخشمحتوای ویدیویی تا ۱۷ ساعت و وب گردی تا ۲۰ ساعت شما را همراهی میکندمک بوک پرو ۲۰۲۲ برخلاف مک بوک ایر ۲۰۲۲ از فنخنک‌ کننده نیز بهره مند است . در نتیجه سبب افزایش عملکرد این لپ تاپ در پردازش های سنگین می شود. شارژر این MacBook Pro با ۶۷ وات بر ساعت و کابل USB-C می باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *