نمایندگی اپل در استانبول

نمایندگی اپل در استانبول
نمایندگی اپل در استانبول
نمایندگی اپل در استانبول

نمایندگی اپل در استانبول

شرکت اپل از جمله برند های معروف روز دنیا است که تاکنون تلفن همراه و مک بوک های‌ پر قدرتی را طراحی است . این شرکتامریکایی در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد . به همین علت وجود نمایندگی این برند در هر شهر یا کشوری نیاز است زیرامیدانید خدمات ارائه شده از سوی نمایندگی ها معتبر تر و مطمئن تر می باشد . نمایندگی اپل در استانبول از جمله شعب نمایندگی اینکمپانی به شمار می رود که با نظارت کامل نمایندگی اصلی در حال فعالیت می باشد .
طرفداران اپل در شهر استانبول میتوانند برای مشاهده ی محصولات و خرید دستگاه مد‌ نظر خود به این نمایندگی ها مراجعه نمایند . ضمنا عده ای از افراد در این باور هستند کهخرید از نمایندگی های کشور همسایه اقتصادی تر می باشد . در ادامه به بررسی کلی نمایندگی اپل در استانبول خواهیم پرداخت .

نمایندگی اپل در زورلو سنتر استانبول

در خاورمیانه با توجه به میزان بسیار زیاد تولید و طرفدار در استانبول ، دبی، اربیل عراق و ترکیه جزو چند کشور و شهر هستند . که نمایندگی های اپل به صورت رسمی در آن جا در حال فعالیت است. نخستین نمایندگی اپل در استانبول در مرکز خرید زورلو با طرحی تماما شیشه ای و حالتی مینیمال در طراحی شده در دو طبقه‌ی 1- و 2- در بخش مرکزی زورلو سنتر قرار دارد که کار خود از سال2014 آغاز کرده است .

در این بخش همه محصولات اپل نظیر مک بوک، اپل واچ، تبلت، گوشی موبایل و دیگر تجهیرات مرتبط با این برند در معرض نمایش قرار دارد تا مشتریان بتوانند بدون دغدغه به گردش در آن محیط بپردازند . با چگونگی محصولات آشنایی شوند و درپایان محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. با توجه به استقبال گرم طرفداران خارجی، دومین نمایندگی اپل نیز در طی سال جاری دربخش آسیایی ترکیه در آکاسیا سنتر به فعالیت خود را اغاز  خواهد کرد.

محاسبه قیمت محصولت اپل در نمایندگی استانبول

با توجه به میزان تفاوت قیمت اجناس در کشور ما و استانبول و همچنین تحریم های صورت گرفته برای ایران ، عده ای  از افراد تصورمیکنند که خرید این محصولات از کشورهای دیگر برای آنها کمتر و اقتصادی تر اعمال می شود ؛ و قصد دارند تا به این کشور ها سفرکنند . دولت ترکیه با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ای که نام آن KDV است سبب تفاوت قیمت ها شده است به طوری  که ممکناست شما مجبور باشید به عنوان توریست تا 70 درصد بالاتر از قیمت کلی آیفون، آن را خریداری نمایید . در صورتی که شما قصدبازگشت به کشور را داشته باشید هزینه خارج کردن محصول از کشور استانبول به ایران با شما می باشد .

نمایندگی اپل در استانبول
نمایندگی اپل در استانبول

همچنین هزینه فرآیند ریجستری و گمرک در فرودگاه مقصد یعنی فرودگاه امام خمینی بر عهده شما ست که در پایان سبب افزایش چشمگیر قیمت کلی میشود . علاوه بر این شما مجبور می باشید  7 تا 8 ساعت زمان برای طی شدن این فرآیند صرف کنید. توجه داشته باشید که مالیات برارزش افزوده این محصولات در فرودگاه به مسافران برگرداننده نمی شود و اصلا نمایندگی های اپل در استانبول برگه تکس فری عرضه نمی کنند که شما بتوانید هزینه را دریافت کنید .

به طور کلی برای افرادی که قصد خرید محصولی به مقرون به صرفه را دارند . این کار با توجه به این که  هزینه های گزافی را به همراه دارد . و تحمیلی آن خریدی منطقی به شمار نمی رود . اما در پایان تصمیم گیری بر عهده شما می باشد. بنابراین اگر قصد داشته باشید به صورت برعکس از کشور ایران گوشی های آیفون را خریداری کنید و سپس نسبت به طرح ریجستری آن در کشور ترکیه با رعایت قوانین و مقررات مربوط به این بخش اقدام کنید ؛ برای شما از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.

عامل افزایش و‌کاهش قیمت محصولات اپل

با هم به بررسی قیمت مدل های متفاوت آپل در نمایندگی اپل در استانبول خواهیم پرداخت . که از اصلی ترین و مهم ترین مقصد های طرفداران ایرانی  برای خرید محصولات اپل در استانبول ترکیه می باشد .
با توجه به مشکلات نوسان ارز در ایران ناچار از قیمت دلار برای مقایسه در محصولات اپل استفاده می کنیم. قیمت ریالی محصولات بادلار 234890 ریال و با لیر 26900 ریال محاسبه می گردد . اما توجه داشته باشید رنگ محصولات در کم یا زیاد شدن قیمت دربازارهای ایران دخالت دارد . با این مقایسه می توانید با دید وسیع تری نسبت به خرید آیفون در ایران یا ترکیه  اقدام نمایید .

ضعف های نمایندگی اپل در استانبول

متاسفانه تغذیه این نمایندگی از اپ استور اصلی (شرکت اپل کالیفرنیا) با کندی مواجه است . بدین ترتیب در اغلب موارد در ترکیه شاهد حضور محصولات بروز تر و همراه با تولید محصولات آیفون در بازار جهانی نخواهیم بود . و این مورد جزو یکی از ضعف های این نمایندگی در استانبول و خاورمیانه است.

نمایندگی اپل در استانبول
نمایندگی اپل در استانبول

همچنین در حال حاضر تنها شهر دبی قادر به عرضه خدمات مربوط به گارانتی بین المللی به کاربران است . و نمایندگی استانبول فاقدارائه خدمات اپل کر Apple Care می باشد .  که بنا به مبلغ بالای پرداختی با ریسک بسیاری همراه است.
علاوه بر موارد گفته شده باید به هزینه زیادی که در خرید به واسطه مالیات در کشور مبدا و عوارض گمرکی در کشور مقصد برای مسافروجود دارد نباید بی اعتنایی کرد .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *