گوشی ایفون 12پرو

گوشی ایفون 12پرو

بررسی گوشی آیفون 12 پرو

شرکت اپل در سال نود و نه، از 4 دوره ی آیفون برجسته و جدید رونمایی کرد. گوشی آیفون 12 پرو از جمله سری برجسته محصولات اپل به شما می رود . که در 23 اکتبر 2020 یعنی اوایل آبان ماه معرف شد سپس و وارد بازار فروش شد. این آیفون در مدل های 128 با رم6 گیگابایت، 256 با رم 6 گیگابایت  و 512 با رم 6 گیگابایت طراحی شده است . و به همان مقدار که توانسته نظر کاربران را جلب کند. و مخالف‌­هایی هم دارد که انتقاد هایی زیادی از این مدل کردند . شناخت iPhone 12 pro به شما کمک میکنه تا اطلاعات مناسب وکاملی ازنمایشگر،باتری، دوربین­‌ها، عملکرد پردازشی،امنیت و حسگر‌­ها کسب کنید . همچنین در بحث ویژگی ها و زمان خرید خریدکاملاً با این محصول منحصربفرد اپل آشنا باشید . پس تا پایان این مقاله با ما همراه شوید .

 

گوشی ایفون 12پرو
گوشی ایفون 12پرو

ساخت و کیفیت طراحی گوشی ایفون 12 پرو

نخستین قسمت از بررسی گوشی ایفون 12 پرو مربوط به طراحی آن می باشد . نمایندگی اپل بسیاری از تغییرات این سری از آیفون‌­ها رادر قسمت طراحی اجرا کرده است .

شرکت اپل در قسمت طراحی ظاهری،‌ اپل و آیفون ‌­به گونه به سری های قدیمی ایفون روی اورده اند . بر ماشین زمان شدن و به گذشته ­‌های دور و زمان نوع ساخت گوشی ایفون 12 پرو  به مدل قاب پشتی آیفون‌­های زمان قدیم بسیار شباهت دارد . و این گوشی با اندازه146*71 و ضخامت 7.4 میلی‌­متری، حجم187 گرمی و حاشیه ‌­های تختش به شدت نظر کاربران را جلب کرده است .

این مدل آیفون در رنگ‌­های های متنوعی همچون آبی اقیانوس آرام، نقره‌­ای، طلایی و نوک‌مدادی ارئه شده . و طرح اپل متناسب وسط بخش پشتی خودنمایی میکند . 3 تا دوربین، 1 فلش و 1 سنسور LiDAR در یه قاب مستطیل شکل پشت گوشی (بالا سمت چپ قابپشتی) قرار دارند . برجستگی این قسمت در مقایسه با آیفون­‌های مدل های قبلی تغییر چندانی نداشته و هنوز هم مقداری برامدگی درآن وجود دارد . فریم دور گوشی از جنس استیل ضد زنگه و هردو بهش جلویی و پشتی شیشه­‌ای می باشند . و دارای محافظ گوریلا گلس(Gorilla Glass) هستند.

مزیت وجود مگ سیف در ایفون 12 پرو

نمایندگی اپل در مدل 12 آیفون‌­ از فناوری مگ سیف (MagSafe) استفاده کرده است . و یه آهنربای دایره‌­ای نسبتا بزرگ پشت گوشی­‌هادر مجاورت لوگو قرار گرفته داده است . این فناوری توانایی شارژ وایرلس (شارژ بی‌­سیم) و امکان جا کارتی (Apple pay) را برایگوشی به همراه اورده است . با استفاده از اپل پی می توانید به ویزا‌کارت، مستر کارت و امثالشون متصل شوید . البته توجه داشته باشید که در ایران کاربرد چندانی ندارد.

بر خلاف تصور اکثر افرد و وجود درگاه تایپ C در ipad های جدید، در آیفون 12 پرو از این درگاه یاد نشده است . و همچنان درگاه لایتنینگ موجود می باشد . اسپیکر و میکروفون و همچنین ۲ جایگاه  پیچ هم در بخش زیرین گوشی وجود دارند .  دکمه­‌ی خاموش و روشن در حاشیه­‌ی سمت راست گوشی قرار گرفته . که جنس آن در مقایسه با مدل های قبلی مناسب تر می باشد . در لبه‌­ی سمت چپ هم دکمه‌­های تغییرات ولوم صدا و سایلنت قرار گرفته . نبود شکل منحنی و صاف بودن فریم دوری، آیفون 12 پرو را بسیار جذاب و خوش‌ ­دست‌­تر کرده است . گواهی IP68 نیز دعا کرده که در مقابل نفوذ گرد و غبار و آب تو عمق 6 متری و مدت زمان نیم ساعته، این گوشی از خود مقاومت نشان میدهد .

گوشی موبایل اپل مدل ایفون 12 پرو
گوشی موبایل اپل مدل ایفون 12 پرو

نحوه ی قرار گیری حاشیه ها در گوشی ایفون 12 پرو

حاشیه‌­ های صفحه نمایشگر آیفون 12 پرو در مقایسه به مدل­‌ های قدیمی کمتر شده . و به دلیل تخت بودن فریم، صفحه‌­ نمایشگر حدود 86 درصد پنل جلویی رو اشغال میکند. که بسیار فوق‌­العاده­‌ است. البته ناچ بزرگ و تقریبا عریض بالای پنل که سنسور‌­های همسایه تشخیص چهره، مادون قرمز و اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی را در خود جا داده است . مقداری زیادی در نمایش می باشد و میتواند به این طراحی منحربفرد آسیب رساند . از نقاط ضعف این گوشی، میتوان به عدم وجود نمایشگر 120 هرتزه اشاره کرد . که نمایندگی اپل به نیمی از این مقدار یعنی 60 هرتز بسنده کرده است . در پایان در قسمت طراحی، آیفون 12 Pro که به گونه ای شاهکار اپل به حساب میآید.  حس جذاب و ایده آلی به کاربر میدهد .

ویژگی های  نمایشگر ایفون 12 پرو

قسمت طراحی از در گوشی ایفون 12پرو بخشی است. درحالی که شرکت اپل در این قسمت تغییرات چندان بزرگی اجرا نکرده اماصفحه نمایشگر آیفون 12 پرو واقعا منحربفرد طراحی شده است . پنل نمایشگر Super Retina XDR OLED این گوشی با آیفون 11 که به گونه ای هم دوره آن  محسوب می شود . متفاوت نیست ، اما اندازه نمایشگر (نه ابعاد خود گوشی) افزایش یافته . و از 5.8 به 6.1 اینچ تغییر پیدا کرده است .

و رزولوشن 2532*1170، تراکم پیکسلی مطلوبی به نمایشگر ارائه میدهد . گستره­‌ی رنگ­‌هایی که iPhone 12 Pro پوشش می دهد . بسیار بزرگ و رنگ‌ها هم عمق و سچوریت (Saturate) بی‌نظیری دارداین نمایشگر از توانایی هاییDolby Vision (تعداد رنگ­‌های بیشتر)، HDR10+ و True-tone پشتیبانی میکند . و سبب می شود چشم‌­ها از تماشای آن خسته نشوند . کار کردن با این صفحه نمایشگر و توانایی هایش قطعا بسیار ایده آل است .

گوشی موبایل اپل مدل ایفون 12 پرو
گوشی موبایل اپل مدل ایفون 12 پرو

مصرف باتری و شارژدهی  گوشی ایفون 12 پرو

قسمت باتری در گوشی ایفون 12 درو از قسمت هایی است که میتوان به کمپانی اپل انتقاد کرد . باتری iPhone 12 Pro در مقایسه بههم ­‌رتبه­‌ی سال گذشته ی خود از گنجایش آن کاسته شده است . و با توجه به رزولوشن نمایشگر و 5G که دارد گوشی، مدت زمان کوتاهتری دارای شارژدهی می باشد. البته با این حال، باطری ایفون 12 پرو با گنجایش 2800 میلی آمپر ساعت عملکرد مطلوبی دارد . و در  یک ساعت اجرای بازی های سنگین مانند پابجی، فقط 16 درصد از شارژ کاهش می یابد . و میتوان گفت بسیار هم بد نیست.

شعاراپل حفظ محیط زیست است . اما این موضوع کار دست خریدار­ها داد . و عدم وجود آداپتور در جعبه تمامی کاربران را شوکه کرد. آیفون‌­ها که نمیتوانند به گونه ای مانند پلانکتون­‌ها فتوسنتز کنند . و قطعا کابران نیازمند اداپتور هستند . به طور کلی انجام این کار از سوی  شرکت اپل اصلا منطقی نمی باشد . با این وجود آیفون 12 پرو از آداپتور فست شارژ 18 واتی پشتیانی میکند .  و فناوری مگ سیف(MagSafe) هم امکان شارژ وایرلس (بی‌­سیم) 15 واتی را برای آن فراهم کرده است .

اپل برای این فناوری اکسسوری­‌هایی هم ساخته است .  که در ایران به ندرت یافت می شود . گجت مگ سیف علاوه بر آیفون‌­ها، برخی از گوشی­‌های دیگر را هم شارژ میکند . و بالعکس،آیفون هم میتواند از شارژر­های دیگری  نظیر وایرلس استفاده نماید . در واقع شارژ وایرلس توانایی کاربردی و واقعا ایده آلی دارد . وگجت مگ سیف حتی میتواند گوشی رو از پشت قابی که از این توانایی پشتیبانی نمیکند شارژ نماید .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *