گوشی ایفون XS max

گوشی ایفون XS max

بررسی کلی گوشی ایفون XS max

گوشی ایفون XS max ، کمپانی اپل، به عنوان یک شرکت چند ملیتی در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی و نرم افزاری کامپیوتری فعالیت دارد. نخستین بار  نام شرکت کامپیوتری اپل در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفرنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تاسیس شد. اپل، موبایل های هوشمند بسیاری راطراحی کرده . و در سال 2018 دوره ی جدیدی را در بین موبایل های ارائه شده به وجود آورد.

این کمپانی گوشی موبایل آیفون Xs Max را باصفحه نمایشگر OLED بزرگ 6.5 اینچی، جایگزین آیفون 8 پلاس کرد .  وآن را به عنوان قوی ترین گوشی هوشمند معرفی نمود. این گوشی باحافظه های داخلی گوناگون نظیر iPhone Xs Max 64GB و iPhone Xs Max 256GB و iPhone Xs Max 512GB در 3 رنگ خاکستری، نقرهای، طلایی به بازار عرضه شده است.

این گوشی آیفون شامل مقدار رم 4 گیگابایت، باتری لیتیوم یونی با گنجایش 3174 میلی آمپر ساعت وپردازنده قوی هفت نانومتری A12 Bionic می باشد. گوشی آیفون Xs Max با داشتن گواهینامه IP68 در برابر نفوذ گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر در مدت زمان30 دقیقه مقاوم است.

ایفون XS max
ایفون XS max

مشخصات فنی و ظاهری ایفون XS max

نمایندگی اپل به گونه ای واژه ی مکس را جایگزین پسوند پلاس نمود . و گوشی Apple iPhone Xs Max را وارد بازار های فروش کرد. این گوشی شامل صفحه نمایشگر 6.5 اینچی با اندازه 7.7 × 77.4 × 157.5 میلیمتر می باشد. گوشی آیفون XS max  از آیفون 8 پلاس 5.5 اینچی تنها 0.2 میلی متر ضخیم تر است .

 و به مقدار ظریفی پهنا و ارتفاع کمتری در مقایسه با آن دارد. تنه ی این گوشی ازترکیب مستحکم ترین شیشه و فولاد ضد زنگ ساخته شده . به طوری که طراحی آن تفاوت چندانی با گوشی آیفون 10 ندارد و با همان کیفیت تولید شده است. همچنین با بهره مندی از فرآیند PVD سبب شده تا فریم گوشی نیز در مقابل جذب اثر انگشت مقاوم باشد. دوربین اصلی گوشی در بخش پنل پشتی شامل بیرون زدگی می باشد. در پنل جلویی در بخش بالای صفحه نمایش یک بریدگی به نام ناچ قرار دارد.

مزیت های گوشی ایفون XS  max چیست ؟

گوشی ایفون XS max
گوشی ایفون XS max

که محل قرار گیری سنسورهایی همچنین دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره می باشد. صفحه نمایشگر آن 84.4 درصد از فضای پنل رویی گوشی را به خود اختصاص داده . که نمایش زیبایی به گوشی میدهد . همچنین پوشش و حفاظ نمایشگر و پنل پشتی آن از نوع گوریلا گلس 6 می باشد. اندازه زیاد صفحه نمایشگر سبب کشیدتر شدن پنل گوشی می شود . که این مسئله باعث استفاده همزمان دو دست در زمان کار با موبایل می شود. در لبه سمت چپ گوشی دو کلید کنترل حجم صدا و سوئیچ نوتیفیکیشن قرار دارد .

و نیز در سمت راست آن کلید Right Button و درگاه سیم کارت از جنس فولاد ضد زنگ طراحی شده است. کلید هوم در این مدل حذف شده . وعملکردهای مانند دسترسی به سیری و ثبت اسکرین شاپ به وسیله کلیدهای کناری انجام می شود . نمایندگی آیفون در ساخت این گوشی تعداد روزنه میکرون را از 6 به 4 در قسمت پایین کاهش داده . همچنین در اطراف پورت لایتینگ دو دریچه یکی برای اسپیکر گوشی ودیگری برای میکروفون بکار رفته است.

این گوشی شامل گواهینامه IP68 می باشد که در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت بالا دارد . و در عمق یک و نیم متری به مدت نیم ساعت میتوانددر زیر آب دوام بیاورد. توجه داشته باشید که این استاندارد تنها به آب شیرین اختصاص دارد . و نسبت به مایعات دیگرعملکرد متفاوت نشان می دهد.

ایفون XS max
ایفون XS max

صفحه نمایشگر به کار رفته در گوشی XS max

گوشی موبایل آیفون xs max دارای نمایشگر اولد 6.5 اینچی با رزولوشن (1242 × 2688) + Quad HD می باشد. شامل تراکم458 پیکسل در هر اینچ، در مقایسه با نمایشگر به بدنه گوشی 84.4 درصد و شامل نسبت تصاویر 19.5 به 9 که برای تماشای ویدئومناسب می باشد. این گوشی انتخاب منحربفردی برای تماشای ویدیوهای HDR روی صفحه نمایش آن است . که از استاندارد پیشرویHDR10 پشتیبانی می کند.

نمایشگرهای اولد کنتراست روشنایی و عملکرد زیادی روی پیکسل ها دارد. همچنین گوشی iPhone Xs Max میتواند محتوای وب بسیاری را در بر گیرد. اپل برای اسانی استفاده از گوشی در محیط های تاریک و کاهش نور آبی نمایشگر که سبب آسیب به چشم و فعالیت های عصبی و اختلال در خواب می شود. امکان (Night Shift) را به گوشی های خود اضافه کرده است.

نرم افزار ها و روابط کاربری در گوشی ایفون XS max

سیستم عامل ios یکی از جمله عاوامل گرایش بیشتر کاربران به خرید محصولات اپل است . نسخه جدید ios 12 با مقصد بهبود وافزایش عملکرد مدل های قبلی و به عنوان یک سیستم عامل تکمیل کننده و بهبود دهنده برای گوشی موبایل ایفون Xs Max معرفی شده است .

کنترل سنتر در ios 12 از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می کند . که با سوایپ به بخش پایین از راست بریدگی بالای نمایشگرقابل دسترس می باشد . نشان دادن اعلان ها در لاک اسکرین در مقایسه با گذشته بهبود یافته و همچنین بستن کلیه اعلان ها به صورت یک جا نشان داده می شود. با افزایش رم ایرادات فراخوانی دوباره اپلیکیشن ها در هنگام اجرای بسیاری از برنامه ها کمتر نشان داده می شود.
تغییرات بسیاری در مدل ios 12 بروز کرده است . از جمله این تغییرات میتوان به کنترل بهتر مصرف باتری، مدیریت مصرف اپلیکیشن واقعیت افزوده Measure و بهبود توانایی Do Not Disturb می باشد.

همچنین استفاده از امکان Siri Shortcut برای پردازش سریعتر پیشنهاد کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. در مدل جدید می توان میموجی حرکت چهره انسانی و انیموجی با شکللک های جدید را تا 30 ثانیه ذخیره و ارسال نمایید . این مدل نوین قادر به شناسایی 50 وضعیت متفاوت چهره می باشد. اپل با سیستم جدیدFace ID گوشی Xs Max را ارائه کرد .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *