گوشی موبایل اپل مدل ایفون XR

گوشی موبایل اپل مدل ایفون XR

گوشی موبایل اپل مدل آیفون XR

 

تلفن های  همراه اپل مدل XR سومین آیفون هایی هستند که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار های فروش شدند. گوشی موبایل ایفون XR در مقایسه با دو گوشی دیگر قیمت اقتصادی تر و به صرفه‌ای داردصفحه نمایشگر این گوشی اپل با پنل­ IPS طراحی شده است . و رزولوشن آن در ابعاد ۶٫۱ اینچی‌اش، تقریبا ۳۲۶ پیکسل را در هر اینچ قرار داده است.
همچنین این صفحه نمایشگر تقریبا تمام بخش جلویی گوشی را کامل کرده است. قاب پشتی این تلفن همراه نیز از جنس شیشه می باشد . این طراحی سبب شده است تا افراد درزمان برقراری ارتباط و آنتن دهی و استفاده از شارژر بی سیم دچار مشکل نشوند . اما این بدنه ی شیشه ای درون قاب الومینیومی قرارگرفته است .

  صفحه نمایشگر این گوشی در برابر خط‌‌ وخش بسیار مقاوم می باشد . پس به گونه ای خیالتان را از قرار گیری  آب وگردوغبار بر روی آیفون XR راحت میکنیم .  زیرا این موارد در مقابل مقاومت این گوشی تاثیر گذار نیستند . همچنین لکه های و چربی نیزروی این صفحه ‌نمایشگر باکیفیت تأثیر گذار نمی باشند .

گوشی موبایل ایفون XR
گوشی موبایل ایفون XR

ویژگی های فنی و ظاهری گوشی ایفون مدل XR

از جمله مشخصاتی که لازم است در گوشی موبایل  اپل مدل ایفون XR به آن اشاره کرد . مجهز بودن این محصول به حسگر تشخیص چهره است. این تکنولوژی چهره­‌ی شما را با استفاده از فناوری نوین بررسی می­‌کند . باتوجه به قرار گرفتن قابلیت تشخیص چهره دیگراثری از حسگر انگشت وجود ندارد قبل تر از این شاهد استفاده از این تکنولوژی در گوشی آیفون ۱۰ بودیم. داشتم دوربینی با سنسور­ ۱۲مگاپیکسلی از دیگر قابلیت های این گوشی است.

توانایی
اتصال به شبکه­‌های ۴G، بلوتوث نسخه­‌ی ۵، نسخه­‌ی ۱۲ از iOS  دیگرمزیت های این تلفن همراه به شمار می روند .از لحاظ  سخت­‌افزاری هم این گوشی از تراشه­‌ی جدید A12 بهره مند می باشد . که در آن از پردازنده‌­ای شش‌هسته‌ا‌ی و  منحربفردی استفاده شده است . این گوشی آیفون با برخورداری از استاندارد IP67 در مقابل آب مقاوم است . و قابلیت این را دارد برای ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری دوام بیاورد. اپل این آیفون در رنگ‌های مختلفی روانه بازار فروش شده است . توجه داشته باشید کمپانی اپل برای تأمین انرژی این گوشی خود از یک باتری لیتیوم‌یونی با گنجایش ۲۹۴۲ میلی‌آمپرساعت استفاده کرده است.

گوشی موبایل ایفون XR
گوشی موبایل ایفون XR

رنگبندی های متنوع گوشی موبایل اپل مدل XR

 این روزها هر یک از گوشی‌های آیفون دارای قیمتی در حد یک لپ‌تاپ رده ‌بالا را به خود اختصاص داده اند . به همین علت اغلب کاربران و یا حتی طرفداران سرسخت اپل هم نسبت به خرید محصولات نوین این شرکت کمی احتیاط می‌کنند. قیمت بسیار بالا به همراه نوآوری کم در تولیدات جدید گوشی های اپل، سبب خرید کم‌تر مشتریان این شرکت شده است .

بدین ترتیب نمی‌توانیم از میزان کیفیت طراحی و عملکرد ایده آل آیفون‌های جدید غافل شویم . گوشی موبایل اپل مدل ایفون XR هم از جمله تولیدات جدید کمپانی اپل به شمار می رود . که با چند تفاوت و همچنین قیمت کم‌تر در مقایسه به دو آیفون دیگر وارد بازار شده است.

اما ممکن است پرسشی برای شما مطرح شودکه قیمت کمتر XR چه تاثیری در عملکرد و مشخصات سخت‌افزاری آن داشته است. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اگر به صفحه‌نمایشگر گوشی خود اهمیت چندانی نمی‌دهید، می‌توانید با هزینه کم‌تر و خرید iPhone XR از قابلیت های خوب iPhone XS بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تا پایان این مطلب با ما همراه شوید .

 

تفاوت صفحه نمایش گوشی موبایل اپل XR با دیگر مدل ها

همان‌گونه که در قسمت قبلی گفته شد تفاوت اساسی میان iPhone XR و iPhone XS صفحه‌ نمایشگر این دو گوشی است. در مدلR،  ۶٫۱ اینچی از نوع LCD با صفحه‌نمایش OLED و ۵٫۸ اینچی XS تعویض شده است. بدین ترتیب گوشی آیفون XR دارای صفحه‌نمایشگر بزرگ‌ تری می باشد .  این صفحه ‌نمایش کیفیت و عملکرد رضایت بخشی تر نیز برای کاربران به دنبال داشته است . 

مقدار رزولوشن و تراکم پیکسلی در این گوشی از برند های دیگر نظیر iPhone XS، Galaxy S9 و Pixel 3 کم‌ تر می باشد اما تفاوت زیادی با آیفون‌ های سری های گذشته و مدل X ندارد. بنابراین، اگر پس از کار با آیفون ۸ به سراغ iPhone XR بیایید، تفاوت چندانی را تجربه نخواهید کرد. اما باید به این موضوع اشاره داشته باشیم .

  که زاویه دید در آیفون XR نیز مقداری محدودتر است و در زاویه دیدکم صفحه نمایشگر گوشی تقریبا به رنگ صورتی و نور صفحه‌ نمایش کم‌تر می‌شود. اما همان‌طور که حتماً میدانید در این گوشی خبریاز رنگ مشکی غنی صفحه نمایش‌های OLED وجود ندارد . که البته در اکثر اوقات تفاوت چندان زیادی را ایجاد نمی‌کند.

گوشی موبایل اپل مدل ایفون XR
گوشی موبایل اپل مدل ایفون XR

بررسی دوربین گوشی موبایل اپل مدل XR

به‌ غیر وجود نداشتن لنز تله‌ فوتو ، تفاوت دیگری بین دوربین‌های XR و XS وجود ندارد. کمپانی اپل اصرار دارد که حتی نرم‌افزار دوربین در این دو گوشی کاملاً شبیه به هم است؛ پس در عملکرد دوربین‌ها تفاوتی را احساس نخواهید کرد .

همانند تصاویری که با استفاده ازدوربین XS ثبت شده است . دوربین XR هایلات‌ها و سایه‌ها را با دقت و کیفیت بسیار زیاد به نمایش می‌گذارد اما کنتراست در عکسهای ثبت شده ، کنتراست کم‌تری دارند.

کمپانی سازنده از این امر اطلاع دارد اما بر این عقیده معتقد است . که کاربران به مر‌ور به چنین تصاویری عادت خواهند کرد . تکنولوژی Smart HDR در این محصول هایلات‌ها و سایه‌ها را مقداری کم می‌کند تا تصاویر در نورهایکم به شکل خوب و مشخصی گرفته شوند. قرار نداشتن لنز تله‌فتو در دوربین این محصول بیانگر این است که قابلیت عکاسی پرتره تنها بااستفاده از نرم‌افزار خاصی ممکن است .

سخن پایانی

 درست است که در طی سال های  اخیر فروش گوشی‌های اپل کاهش یافته است . اما همچنان محصولات این کمپانی جزو پرفروش‌ترین‌محصولات بازار به حساب می آیند . با توجه به فروش زیاد این محصولات به نظر می‌رسد اصلی ترین رقبای گوشی‌های iPhone XS وXS MAX گوشی iPhone XR خود برند اپل است.

تفاوت این گوش  با iPhone XS را می‌توان به دلیل نبود صفحه‌نمایش OLED،دوربین دوگانه و مقدار بیشتر حاشیه دانست . اما در عملکرد گوشی XR به دلیل قیمت ارازن تر و باتری قدرتمند تر  از بسیاری جنبه‌ها کاربردی‌تر است. اگر می‌خواهید بهترین گوشی حال حاضر اپل را در دست داشته باشید واضح است که باید iPhone XS یا برادربزرگ (iPhone XS Max) را خریداری کنید . اما اگر قصد دارید آیفونی با کارایی خوب اما قیمت اقتصادی خریداری کنید iPhone XR گوشی موردنظر شماست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *