گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634

تا وقتی اپل در بازار گوشی های هوشمند فعالیت می‌کند، پیدا کردن دستگاهی که آماده انجام هر وظیفه‌ای باشد، کار چندان سختی نیست. آیفون 13، یکی از این محصولات پرقدرت است که نسبت به مدل نسل پیشین خود، پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده و توانایی رقابت با غول‌های اندرویدی را دارد. دوربین عالی، صفحه نمایش باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمند، اصلی‌ترین اولویت‌های اکثر کاربران در انتخاب موبایل هستند که همگی در قالب iPhone 13 گرد هم آمده‌اند. در این مقاله می خواهیم به بررسی گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634 بپردازیم:

طراحی و ساخت گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634

کمپانی اپل گوشی آیفون 13 را با ابعاد 7.7 × 71.5 × 146.7 میلی‌متر و وزن 174 گرم، طراحی و روانه بازار کرده است. این اسمارت فون در مقایسه با نسل قبلی خود کمی ضخیم‌تر و 10 گرم سنگین‌تر شده که علت آن، افزایش ظرفیت باتری iPhone 13 است.

امروزه اکثر برندهای معتبر برای زیباتر شدن گوشی‌های پرچمدار خود، پنل پشتی را از جنس شیشه می‌سازند که این موضوع در مورد گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634 که به محافظ گوریلاگلس مجهز شده نیز صدق می‌کند. این کمپانی در کنار بدنه شیشه‌ای، از آلومینیوم برای ساخت فریم استفاده کرده که به جذاب شدن طراحی این گوشی هوشمند اپل کمک کرده است.

در بخش بالای نمایشگر آیفون 13 یک کادر باریک وجود دارد که شامل دوربین سلفی و حسگرهای Face ID است. اگر به فریم‌های کناری این گوشی هوشمند نگاهی بیندازید، در لبه راست دکمه‌های سایلنت، ولوم و اسلات سیم کارت و در سمت چپ، دکمه پاور را مشاهده خواهید کرد. اسپیکر، میکروفون و درگاه شارژ لایتنینگ هم در لبه زیرین آیفون 13 قرار گرفته‌اند.

 

دوربین گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634

اپل مانند اسمارت‌فون آیفون 12 از دوربین دوگانه برای این گوشی هوشمند بهره برده که البته نسبت به نسل قبلی، مشخصات آن را بهبود بخشیده است. اصلی‌ترین دوربین این گوشی هوشمند از سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و دریچه دیافراگم f/1.6 تشکیل شده که قابلیت فوکوس تشخیص فاز دوگانه را در اختیار کاربر می‌گذارد.

اندازه پیکسل‌ها در این دوربین 1.7 میکرومتر است و به همین دلیل در هنگام عکاسی، سنسور آن نور بیشتری را دریافت کرده و تصاویر باکیفیت بالایی را ثبت می‌کند. آیفون 13 برای خنثی کردن لرزش‌های به وجود آمده در هنگام تصویربرداری از قابلیت sensor-shift stabilization بهره می‌برد که عملکرد بهتری نسبت به لرزشگیر اپتیکال دارد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634

فیلم برداری با کیفیت عالی

جدیدترین عضو خانواده آیفون در بخش فیلم‌برداری با دوربین اصلی، عملکردی فوق‌العاده دارد و توسط آن می‌توان به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 24، 30 و 60 فریم بر ثانیه پرداخت. البته با مراجعه به بخش تنظیمات دوربین، می‌توان کیفیت فیلم‌برداری را از 4K به Full HD با سرعت‌های 240/120/60/30 فریم بر ثانیه تغییر داد.

امروزه بسیاری از برندها برای فیلم‌برداری باکیفیت، از فرمت‌های HDR استفاده می‌کنند که این موضوع در مورد گوشی آیفون 13 نیز صدق می‌کند و اپل برای تصویربرداری بهتر با این گوشی از فناوری دالبی ویژن نیز بهره برده است. از مزایای فناوری Dolby Vision می‌توان به ارائه جزئیات بیش‌تر و دقت رنگ بالاتر در هر فریم از ویدئوها اشاره کرد.

 

صفحه نمایش گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634 به نمایشگر 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن 2532 × 1170 مجهز شده که کیفیت آن مثال‌زدنی است. صفحه نمایش آیفون 13 با برخورداری از تراکم پیکسلی 460 ppi محتوا تصویری و ویدیویی را با وضوح بالایی به نمایش می‌گذارد.کمپانی اپل، شدت روشنایی نمایشگر آیفون 13 را در مقایسه با نسل قبلی آن کمی تغییر داده تا Brightness موبایل در حالت معمولی به 800 و در حالت اوج به 1200 برسد. به لطف این تغییرات، شما می‌توانید از امکانات موبایل در زیر نور خورشید نیز بهره ببرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر گوشی Apple، استفاده از فناوری True-tone است که به تفکیک بهتر و نمایش واقعی‌تر رنگ‌ها کمک می‌کند تا تماشای فیلم و سریال به تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش برای شما تبدیل شود. تنها ایرادی که به نمایشگر iPhone 13 می‌توان وارد کرد، نرخ نوسازی معمولی آن است که البته بیش‌تر در هنگام اجرای بازی‌های سنگین (و نه کاربری روزانه) خود را نشان می‌دهد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634

مشخصات نرم افزاری iPhone 13 A2634

غول تکنولوژی در کنار معرفی نسل جدید گوشی‌های خود، از آخرین ورژن سیستم عامل انحصاری iOS نیز رونمایی کرد. در iOS 15 رابط کاربری تغییرات مثبتی داشته و زیبایی و سرعت آن نیز افزایش پیدا کرده است. حفاظت بیش‌تر از حریم خصوصی، بهبود کیفیت تصویر و فراگیر شدن صدا در فیس تایم، اضافه شدن مترجم در سطح سیستم و پشتیبانی مرورگر سافاری از افزونه‌های مختلف، از جمله ویژگی‌ها و امکاناتی هستند که آخرین آپدیت آی‌اواس در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

سخت افزار گوشی هوشمند iPhone 13

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گوشی های آیفون که آن را از برندهای دیگر متمایز می‌کند، پردازنده بسیار قدرتمند این گوشی موبایل است. ایفون 13 به چیپست Apple A15 Bionic مجهز شده که اگر قوی‌ترین تراشه دنیای موبایل نباشد، بی‌تردید یکی از برترین‌های این حوزه محسوب می‌شود. این چیپ، پردازنده‌ای 6 هسته‌ای را در خود جای داده که هسته سریع‌تر آن با فرکانس 3.22 گیگاهرتز کار می‌کند.

همچنین، پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای Apple GPU هم به این ترکیب اضافه شده که به‌راحتی از پس پردازش‌های سنگینی مانند ویرایش عکس و ویدیو بر می‌آید. این گوشی در سه نسخه با حافظه‌های 128، 256 و 512 گیگابایت تولید شده که مقدار رم همه آن‌ها 4 گیگابایت است. شاید در مقایسه با گوشی های اندرویدی، این عدد کوچک به نظر بیاید، اما برای اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها در سیستم عامل آی‌اواس، همین مقدار رم کفایت می‌کند.

 

باتری iPhone 13 A2634

برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان گوشی که هرسال محصولات خود را به باتری‌های بزرگ‌تر مجهز می‌کنند، اپل تمایل چندانی به بالا بردن ظرفیت باتری ندارد و ترجیح می‌دهد روی بهینه شدن مصرف انرژی کار کند. در هرحال، کوپرتینویی‌ها برای آیفون 13 یک باتری 3240 میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته‌اند که سرعت شارژ آن 23 وات اعلام شده و ظرف مدت 30 دقیقه، 50 درصد شارژ می‌شود.

در تست‌های وبسایت GSMArena، این گوشی پس از هر شارژ کامل، 19 ساعت و 21 دقیقه برای مکالمه، 16 ساعت و 8 دقیقه در وبگردی و 16 ساعت و 50 دقیقه برای پخش ویدیو شما را همراهی می‌کند که چنین عملکردی برای دستگاهی با این رزولوشن صفحه نمایش و این ظرفیت باتری، فوق‌العاده به شمار می‌آید.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634

دارای پردازنده ای قدرتمند

باید قبول کنیم که تا به امروز، پردازنده‌های قدرتمند گوشی‌های هوشمند اپل در کنار سیستم عامل بی‌نظیر iOS توانسته اند عملکرد بسیار شگفت‌انگیزی را به نمایش بگذارند. این بار هم آیفون ۱۳ مینی همانند برادران بزرگترش، یعنی آیفون ۱۳ پرو وآیفون ۱۳ پرو مکس، به قدرتمند‌ترین پردازنده این شرکت یعنیُ A15 بایونیک مجهز شده است. پردازنده ای با معماری ۵ نانومتری و متشکل از ۶ هسته (۲ هسته قدرتمند‌تر به‌همراه ۴ هسته با کارایی معمولی و صرفه انرژی کمتر). برای GPU یا همان پردازنده گرافیکی هم، پردازنده اختصاصی ۴ هسته‌ای در نظر گرفته شده است.

 

نسخه اکتیو

بعد از اولین تولید گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون 13 به عنوان جدید‌ترین پرچمداران اپل، در مرحله دوم با توجه به تحریم‌های اعمال شده، اپل اجازه فعال شدن سیم‌کارت‌های داخلی ایران را بر روی پرچمداران جدید خانواده آیفون 13 نداد. برای حل این مشکل، گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون 13 این مدل به صورت فعال شده از کشورهای آسیای شرقی مانند هنگ کنگ و سنگاپور وارد کشور شده است.

به اینصورت که گوشی برای لحظاتی روشن و دوباره پلمپ شده تا برای واردات و استفاده در ایران مشکلی وجود نداشته باشد. پس در صورتی که بعد از تحویل گوشی مشاهده کردید که فعال سازی قبلا انجام شده است، دلیلش این اتفاق است و هیچ مشکلی برای استفاده از گوشی به‌وجود نخواهد آمد.

 

جمع بندی

در انتهای مقاله درواقع باید گفت، گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 A2634 به دلیل بهره‌گیری از نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار پرقدرت و دوربین کم‌نظیر، توانایی لازم برای پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف کاربران را دارد. اگر اهل عکاسی یا فیلمبرداری با موبایل هستید، عادت به تماشای فیلم و سریال روی گوشی دارید یا از دستگاه جیبی خود برای تولید محتوا استفاده می‌کنید، این مدل، گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهد بود. دریافت مداوم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، یکی دیگر از مزایای iPhone 13 محسوب می‌شود. شما برای خرید این محصول میتوانید به مراکز معتبر و نمایندگی ها مراجعه کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *