بررسی مک بوک پرو 14

مک بوک پرو 14

بررسی مک بوک پرو 14

عملا عالی است، فقط یک پورت USB-A از دست داده است

مک بوک پرو 14
مک بوک پرو 14

 

MacBook Pro 14 قابلیت حمل، قدرت و استقامت را با پورت های فراوان، اما با قیمت بالا ارائه می دهد.

نقاط قوت

  • طراحی شیک و زیبا
  • تعداد زیادی پورت
  • اجرای فوق العاده
  • عمر باتری ستاره ای
  • نمایشگر خیره کننده

نقاط ضعف

  • نقطه ورود گران قیمت
  • بدون پورت USB-A

مشخصات مک بوک پرو 14

قیمت : 1999 $ (شروع)، 2899 $ (بررسی)
CPU : اپل M1 نرم افزار
RAM : 32GB
ذخیره سازی : 1TB
ها : 14.2 اینچ، 3024 X 1964p
باتری : 14 ساعت و 8 دقیقه
حجم : 12.3 X 8.7 × 0.6 اینچ
وزن : 3.5 پوند

پس از ماه‌ها شایعات و گمانه‌زنی‌ها، مک‌بوک 14 وارد بازار شد و دارای انواع خوبی‌ها است که مناسب قیمت 2899 دلاری‌اش است. این دستگاه فوق قابل حمل تعدادی از پورت های مفید را در حالی که نوار لمسی جدید اما غیرعملی را حذف می کند، باز می گرداند. صفحه‌نمایش LED مینی مانند سیستم بلندگوی جدید و بهبود یافته با قابلیت‌های صوتی فضایی، نفس‌گیر است. macOS Monterey که تازه از نسخه بتا خارج شده است مانند یک رویا کار می کند و لپ تاپ با شارژ بیش از 14 ساعت دوام می آورد.

اما ستاره واقعی نمایش، تراشه جدید M1 Pro است. فرزند وسط در خط اختصاصی تراشه‌های اپل، بیش از قدرت کافی برای برتری بر برخی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های مجهز به اینتل و AMD را دارد . و با تعهد اپل به قدرت و کارایی، این نوت بوک طاقت فرساترین کارها را با زمزمه ای از طرف طرفداران انجام می دهد. لپ تاپ عملا عالی است.

چرا عملا؟ مثل همیشه، سیستم های اپل همیشه مقرون به صرفه هستند و 14 اینچی از 1999 دلار شروع می شود. و کمی سخت است، اما خوب بود که یک پورت USB-A تهیه کنید. با این حال، MacBook Pro 14 بیش از حد شایسته جایگاه خود در بهترین صفحه لپ تاپ ما است .

 

قیمت و تنظیمات MacBook Pro 14

مک بوک پرو 14
مک بوک پرو 14

یک مک بوک پرو 14 جدید می خواهید؟ امیدوارم بودجه بندی کرده باشید قیمت اولیه این سیستم 1999 دلار است. اپل M1 Pro با پردازنده 8 هسته ای، پردازنده گرافیکی 14 هسته ای و موتور عصبی 16 هسته ای با 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت SSD و آداپتور برق 67 واتی USB-C را در اختیار شما قرار می دهد.

 

من این فرصت را داشتم که با یک نسخه قدرتمندتر از نوت بوک با قیمت 2899 دلار بازی کنم. این باعث شد تا یک Apple M1 Pro با پردازنده 10 هسته ای، تراشه گرافیکی 16 هسته ای و موتور عصبی 16 هسته ای، 32 گیگابایت رم، یک SSD 1 ترابایتی و آداپتور برق 96 واتی USB-C داشته باشم.

اگر جیب های عمیقی دارید و به تمام قدرت و فضای ذخیره سازی نیاز دارید، مدل 5899 دلاری آن وجود دارد. این پیکربندی مک بوک پرو را با Apple M1 Max که دارای CPU 10 هسته ای، پردازنده گرافیکی 32 هسته ای، موتور عصبی 16 هسته ای، 64 گیگابایت رم، یک SSD فوق العاده 8 ترابایتی و آداپتور برق 96 واتی USB-C است، می سازد.

طراحی مک بوک پرو 14

مک بوک پرو 14
مک بوک پرو 14

می‌دانید، برای سال‌ها، 15 اینچ نقطه‌ی شیرین من در مورد لپ‌تاپ گردشی بوده است. وقتی در حال دویدن در اطراف مراسم هستم، تا آنجا که ممکن است املاک و مستغلات می‌خواهم بدون اینکه کمرم بشکند. با این حال، کار کردن با مک بوک پرو 3.5 پوندی، 12.3 در 8.7 در 0.6 اینچی، 14 اینچی ممکن است بلیت باشد. در مقایسه با Dell XPS 15 (4.3 پوند، 13.6 x 9.1 x 0.7 اینچ)، Microsoft Surface Studio (4 پوند، 12.7 x 9 x 0.8 اینچ) و Razer Blade 14 (3.9 پوند، 12.6 x 0.7 x 8.7 اینچ) مک بوک پرو یک پر وزن است.

شاید این عامل فرم جدید یا بازگشت پیروزمندانه برخی از پورت های ضروری باشد (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد)، اما این قطعا یک مک بوک کاملا جدید است. حتی میوه نیمه خورده نمادین روی درب آلومینیومی Space    Grey بزرگتر است و کمی براق تر به نظر می رسد. و حتی اگر لبه‌های گرد جدید نیستند، کل ارائه کاملاً شیک‌تر به نظر می‌رسد. به هر حال، اگر فضای خاکستری واقعا کیف شما نیست، می توانید مک بوک 14 اینچی نقره ای را تهیه کنید. با این حال، من واقعاً آرزو می کنم که اپل یک نسخه طلایی بسازد یا بهتر از آن، یک طرح رنگ کاملاً جدید را معرفی کند.

مک بوک پرو 14 پورت

مک بوک پرو 14 پورت
مک بوک پرو 14 پورت

وای! چند سال طول کشید و چند شکایت صوتی، اما پورت ها برگشتند عزیزم! MacBook Pro 14 به‌جای کادری از پورت‌های Thunderbolt 4 بدون دانگل، از یک پورت HDMI کامل در سمت راست با یک کارت‌خوان SDXC و یک پورت Thunderbolt 4 استفاده می‌کند. در سمت چپ، یک جفت پورت Thunderbolt 4 ، جک هدفون و شارژر MagSafe دارید که بازگشت خوبی را ایجاد می کند.

 

و در حالی که Thunderbolt 4 عالی است، آرزو می کنم که اپل فضایی برای حداقل یک پورت USB-A ایجاد کند . صرف نظر از این، این یک گام بزرگ در جهت درست است.

امنیت مک بوک پرو 14

کسانی از شما که امیدوار به ورود به سیستم Face ID هستید، مخصوصاً با اخبار مربوط به دوربین جدید FaceTime 1080p (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد)، باید همچنان به سیستم دیگری امیدوار باشید. با این حال، مصرف‌کنندگانی که به امنیت فکر می‌کنند می‌توانند از طریق ماژول Touch ID که در دکمه پاور قرار دارد از داده‌های خود محافظت کنند.

نمایشگر مک بوک پرو 14

خوب، پس ما یک کار قدیمی انجام دادیم، بیایید در مورد چیز جدیدی صحبت کنیم. این نسخه از مک بوک پرو دارای صفحه نمایش 14.2 اینچی با رزولوشن 3024 در 1964p با نرخ رفرش 120 هرتز است. و همانطور که اپل می گوید، پنل 5.9 میلیون پیکسلی دارد و تراکم پیکسلی 254 PPI (پیکسل در هر اینچ) دارد. این پنل همچنین دارای فناوری اختصاصی TrueTone این شرکت است که به طور خودکار دمای رنگ را بر اساس نور محیط تنظیم می کند. این برای شما چه معنایی دارد؟ یک نمای کاملاً زیبا

با تماشای تریلر فیلم She Paradise، من فوراً توسط مجموعه رنگارنگ روی صفحه جذب شدم. من تحت تأثیر زنان تیره‌پوست زیبای ترینیدادی بر روی صفحه‌نمایش و شیوه‌ای که نئون‌های درخشان، به‌ویژه موهای آبی برقی یک زن و بیکینی زرد هسته‌ای یکی دیگر، چهره‌های برازنده‌شان را برجسته می‌کردند، متحیر شدم. جزئیات به اندازه کافی تمیز بودند که تابش نور گردنبند طلایی «دختر بچه» و همچنین پیوندهای ظریف طلایی که به آن متصل شده بود را دیدم.

مک بوک پرو علیرغم داشتن قابلیت پشتیبانی از حداکثر 1 میلیارد رنگ، تنها 77.6 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را اندازه گیری کرد که کمتر از میانگین 83.9 درصد لپ تاپ پریمیوم است، اما بهتر از 75.8 درصد استودیو است. Razer Blade 14 با 78.8% تا حدودی بهتر عمل کرد، در حالی که XPS 15 با 85% ثابت کرد که واضح ترین است.

از نظر دقت رنگ، مک بوک به 0.19 Delta-E رسید (هر چه نزدیکتر به 0 بهتر باشد) که از میانگین رده 0.25 بهتر است. همچنین بهتر از Blade 14 (0.24) و Studio و XPS 15 است که هر دو 0.21 شدند.

اپل ادعا می کند که مک بوک پرو دارای روشنایی پایدار 1000 نیت است. هنگام اندازه گیری پنل LED مینی در گوشه ها و مرکز آن، شاهد روشنایی متوسط ​​488 نیت بودیم. این به راحتی از میانگین 391 نیت و همچنین XPS 15 و Blade 14 که به ترتیب به 389 و 332 نیت رسیدند، پیشی گرفت. این به سختی از 487 نیت استودیو عبور کرد.

صدای مک بوک پرو 14

لپ تاپ کوچک، صدای بزرگ. مشابه مدل 16 اینچی، مک‌بوک پرو 14 اینچی دارای شش بلندگوی با صدای بالا است که صدای بلند و متعادلی را ارائه می‌کند که به راحتی دفتر من را در طبقه پایین پر می‌کند. من همچنین به وضوح صدای موسیقی را شنیدم که به سمت پلکان مارپیچ من به طبقه بالای من می رفت. سیستم بلندگو از یک جفت توییتر و چهار ووفر با قابلیت لغو نیرو تشکیل شده است. دومی‌ها با دامنه حرکتی افزایش‌یافته‌ای بزرگ‌تر هستند که اپل می‌گوید با جابجایی دو برابر بیشتر هوا، ۸۰ درصد بیس بیشتری به دوستداران موسیقی می‌دهد. توییترها 90 درصد بزرگتر هستند که ارتفاع و میانه واضح تر و طبیعی تر را به شما می دهد.

راه اندازی شش بلندگو در حین اجرای «مغز پراکنده» کانوی ماشین، ضربه بزرگی به پایین‌ترین حد ممکن زد. و با وجود سنگینی قسمت پایین، مشکلی برای شنیدن کلاه بلند از دستگاه درام نداشتم. گروه کر کودکان در پس‌زمینه، خوب و تمیز بود، همان‌طور که جریان غم‌انگیز رپر بود. قسمت مورد علاقه من پیانو، آگهی های تبلیغاتی و جلوه های صوتی بود، به ویژه صدای خم شدن تفنگ در پس زمینه. همراه با فناوری صوتی فضایی اپل، به نظر می رسید که در وسط یک کنسرت خصوصی هستم تا زمانی که در نقطه ای شیرین درست در مقابل نمایشگر قرار گرفته باشم.

صفحه کلید مک بوک پرو 14 و تاچ پد

این ممکن است بهترین تکرار از کیبورد جادویی تا به امروز باشد. تایپ روی صفحه‌کلید مک‌بوک پرو 14 تجربه‌ای راحت بود، زیرا کلیدها تنها با کلیک مناسب، بازخورد فنری داشتند. من در تست 10fastfingers 73 کلمه در دقیقه زدم که کمی بالاتر از میانگین 70 wpm معمولی من است. آلومینیوم آنودایز شده سیاه در برابر کلیدهای مشکی خوب به نظر می رسد و به افزایش نور پس زمینه کمک می کند که من روی بررسی خود کار می کردم زیرا اتاق به دلیل غروب قریب الوقوع تاریک تر می شد.

و در حالی که ما در مورد صفحه کلید صحبت می کنیم، بیایید با نوار لمسی خداحافظی کنیم، که حقیقت را می توان گفت، یک تازگی سرگرم کننده بود که گاهی اوقات می شد به آن نگاه کرد و با آن بازی کرد. اما بیایید صادق باشیم، تعداد کمی از ما تا به حال از آن استفاده کرده ایم. در عوض، اپل ردیف کلید Fn را بازگرداند، که با کلیدهای جدید مزاحم نشوید، دیکته و Spotlight، استفاده بیشتری از آن خواهم کرد.

طبق معمول، پد لمسی Force Touch کاملاً عظیم است و مقدار زیادی از استراحت کف دست را می گیرد. پد لمسی صاف است و عملکرد سریع و پاسخگو را ارائه می دهد. گوشه‌های پایین به اندازه‌ای کافی است که یک کلیک دلپذیر ایجاد کند.

عملکرد مک بوک پرو 14

آه، اکنون به اصل موضوع می رسیم، CPU جدید و بسیار تحسین شده (حداقل توسط اپل) M1 Pro . در حالی که این تراشه جدید را می توان در خط میانی M1 در نظر گرفت، به هیچ وجه ساده نیست، به خصوص با پردازنده 10 هسته ای، تراشه گرافیکی 16 هسته ای و موتور عصبی 16 هسته ای، 32 گیگابایت رم ، 1 ترابایت SSD. . و در حالی که Neural Engine بخش عمده ای از کار بارگیری دستگاه را انجام می دهد، برای این بررسی، من روی CPU و GPU تمرکز خواهم کرد.

با شروع با پردازنده، سعی کردم با حجم کاری معمولم سرعت آن را کاهش دهم – حدود 70 برگه باز Google Chrome . با این حال، به جای تعداد بی‌شماری از Google Docs ، Sheets و Presentations به همراه TweetDeck، Spotify ، Slack و Discord و برخی اخبار، چند ویدیوی YouTube و جریان‌های Twitch را در صف قرار دادم . مک بوک پرو حتی پلک هم نمی زد.

 

این نیروگاه به هر چیزی که می‌توانستم به آن پرتاب کند، ادامه داد و بر تست عملکرد کلی Geekbench 5.4 مصنوعی پیروز شد. MacBook Pro 14 به عدد باورنکردنی 12477 دست یافت و میانگین لپ تاپ 4906 را به طور کامل از بین برد. رقابت بهتر از این نبود. XPS 15 (CPU Intel Core i7-11800H) با Blade 14 (AMD Ryzen 9 5900HX CPU) درست روی پاشنه خود با 7471 در حالی که استودیو (CPU Intel Core i7-11370H) فقط 5820 را مدیریت می کند.

 

زمانی که تست رمزگذاری ویدیوی HandBrake را انجام دادیم، مک بوک پرو 14 تنها 4 دقیقه و 51 ثانیه طول کشید تا یک ویدیوی 4K را به 1080p تبدیل کند. این دایره در اطراف میانگین 14:15 و همچنین Blade 14 7:50، XPS 15 8:10 و استودیو 11:24 اجرا شد.

در تست فتوشاپ، که از اسکریپت‌ها برای اعمال یک سری فیلترها و تنظیمات دیگر بر روی یک سری عکس‌های با وضوح بالا در Adobe Photoshop CC استفاده می‌کند، MacBook Pro امتیاز 804 را کسب کرد. به راحتی میانگین رده 687 را شکست داد.

متأسفانه، نمایندگی اپل با تست استاندارد انتقال فایل ما که شامل کپی SSD یک حافظه پنهان 25 گیگابایتی از فایل های چندرسانه ای است، خوب بازی نمی کند. با این حال، این بدان معنا نیست که ما قابلیت های درایو را آزمایش نکرده ایم. در تست سرعت دیسک BlackMagic، MacBook Pro نرخ خواندن 5321.5 مگابایت بر ثانیه را به دست آورد که میانگین رده 3588.9 مگابایت بر ثانیه را سوزانده است. با تغییر به تست نوشتن، سرعت لپ‌تاپ 5377 مگابایت در ثانیه بود که میانگین سرعت 3699.9 مگابایت در ثانیه را شکست.

گرافیک و بازی مک بوک پرو 14

حالا وارد GPU شوید. آه من واقعاً آرزو می کنم که Steam یا هر شرکت دیگری در این زمینه بازی های سخت تری برای MacBook Pro 14 داشته باشند. آنچه ما در دست داریم واقعاً رعایت نکردن نوت بوک است. باید دید. در بنچمارک Rise of the Tomb (1920 x 1200)، ما شاهد بودیم که MacBook Pro به 39 فریم در ثانیه دست یافت که از میانگین لپ‌تاپ پریمیوم 35 فریم در ثانیه فراتر رفت. با افزایش تنظیمات تا وضوح کامل، نرخ فریم به 17 فریم در ثانیه کاهش یافت که با میانگین دسته مطابقت داشت.

در طول بنچمارک Sid Meier’s Civilization VI: Gathering Storm، مک بوک پرو با سرعت 46 فریم در ثانیه با رزولوشن 1512 در 982، شکست میانگین 35 فریم در ثانیه را به دست آورد.

عمر باتری مک بوک پرو 14

اپل تخمین می زند که MacBook Pro 14 می تواند تا 17 ساعت پخش ویدیوی تمام صفحه و 11 ساعت وبگردی بی سیم دوام بیاورد. این به دلیل کارایی تراشه M1 Pro است. هنگامی که ما تست باتری لپ تاپ Mag را انجام دادیم ، که شامل وبگردی مداوم از طریق Wi-Fi با روشنایی 150 نیت است، MacBook Pro با فعال بودن نرخ تازه سازی ProRes، 14 ساعت و 8 دقیقه قابل توجه دوام آورد.

این زمان از میانگین پریمیوم 10:28 و همچنین XPS 15 (6:58) و Blade 14 (6:02) فراتر می رود. این استودیو با زمان 10:42 در 120 هرتز و 11:42 در 60 هرتز، نزدیکترین فاصله را با مک بوک پرو دارد.

هر دو مک بوک 14 و 16 اینچی از شارژ سریع پشتیبانی می کنند و با آداپتور برق 96 واتی USB-C همراه با واحد بررسی من، نوت بوک می تواند در 30 دقیقه 50 درصد شارژ داشته باشد.

وب کم مک بوک پرو 14 

اکنون که بسیاری از ما در خانه کار می کنیم یا نوعی فاصله گذاری اجتماعی را تمرین می کنیم، کنفرانس ویدئویی بسیار مهم شده است. این بدان معناست که شما یک وب کم درجه یک می خواهید که به شما کمک کند بهترین ظاهر خود را داشته باشید. برای این منظور، اپل وضوح دوربین FaceTime را تا 1080p افزایش داده است. شما اکنون یک لنز 4 عنصری با دیافراگم بازتر دارید که اجازه می دهد نور بیشتری همراه با یک سنسور تصویر جدید که 2.5 برابر بزرگتر است که وضوح را دو برابر می کند. طبق گفته اپل، این بدان معناست که عملکرد در نور کم دو برابر بهتر از مدل قبلی خود خواهد بود.

گرفتن عکس در Photobooth من خوشحال شدم که دیدم دوربین به دقت بلوز قرمز من و همچنین آبی و بنفش را در قسمت های رنگ شده من ثبت کرده است. خوب یا بد، دوربین همچنین وز بودن رشد جدید من را بازتولید کرد و نشان داد که وقت آن رسیده است که به پزشک متخصصم مراجعه کنم.

مک بوک پرو 14 گرم

من در زندگی کاری خود از مک بوک 15 اینچی 2017 استفاده می کنم و هنوز هیچ مشکلی در گرما تجربه نکرده ام. اما فقط برای اطمینان از اینکه هرگز این کار را نمی‌کنم، اپل به بهبود طراحی حرارتی اتلاف کننده حرارت خود ادامه می‌دهد. طبق گفته اپل، فن‌های جدید مک‌بوک جدید 50 درصد هوای بیشتری را نسبت به نسل قبلی خود و با سرعت فن‌های پایین‌تر از طریق سیستم منتقل می‌کنند. در ترکیب با بهره وری انرژی تراشه M1 Pro، باید تجربه خنک تر و آرام تری داشته باشید.

ما یک ویدیوی 15 دقیقه‌ای تمام صفحه HD را روی سیستم اجرا کردیم و دما را در نقاط کلیدی لپ‌تاپ اندازه‌گیری کردیم. تاچ پد، مرکز صفحه کلید و زیرشاخه به ترتیب 85، 89 و 90 درجه فارنهایت اندازه گیری شدند. همه آنها زیر آستانه راحتی 95 درجه ما قرار می گیرند.

نرم افزار مک بوک پرو 14 و گارانتی

همانطور که همیشه می گویم، سخت افزار بدون نرم افزار عالی فقط وزن کاغذی گران قیمت است. این طراحی زیبا، نمایشگر زیبا و مشخصات قدرتمند با  macOS Monterey (نسخه 12.0.1)، جدیدترین سیستم عامل اپل، زنده می شود. Monterey که برای استفاده از قدرت و کارایی تراشه‌های M1 Pro و M1 Max طراحی شده است، نحوه تخصیص وظایف چند رشته‌ای به هسته‌های CPU را بهینه می‌کند که امکان مدیریت بهتر وظایف را در هنگام اجرای تعدادی برنامه فراهم می‌کند.

این سیستم عامل همچنین دارای مدیریت توان پیشرفته ای است که به طور هوشمند وظایف را بین هسته های عملکرد و کارایی تقسیم می کند و بین عملکرد و عمر باتری تعادل برقرار می کند. به زبان ساده، شما یک رابط کاربری سریع، بدون درز و آسان برای استفاده دارید که فقط کار می کند. به خصوص وقتی در نظر بگیرید که برای همه مقاصد، Monterey به تازگی از نسخه بتا خارج شده است، بسیار چشمگیر است.

بسیاری از ویژگی‌های اصلی بر روی یکپارچه‌سازی یکپارچه با آیفون و آی‌پد تمرکز دارند، اما برخی از ویژگی‌های بهره‌وری مفید را نیز دریافت خواهید کرد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که Universal Control و SharePlay، دو ویژگی بزرگتر در حال حاضر با تاخیر مواجه شده اند.

اما در حال حاضر، شما حالت فوکوس را دارید که مانند حالت Do Not Disturb پیشرفته است. با این حال، به جای اینکه پیام‌ها، تماس‌ها و اعلان‌ها را در ساعات خواب دور نگه دارید، می‌توانید آن را در طول روز تنظیم کنید. شما همچنین Shortcuts دارید که به شما امکان می‌دهد برای برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پرکاربرد خود برای دستگاه‌های خاص ماکرو ایجاد کنید. ویژگی متن زنده به ویژه مفید بود. مشابه Smart Select در Note 20 Ultra، Live Text به شما امکان می دهد متنی را در عکس یا اسکرین شات انتخاب کنید و آن را کپی و در یک سند جایگذاری کنید.

مک بوک پرو اپل با یک سال گارانتی محدود عرضه می شود. ببینید اپل در طول مسابقه پشتیبانی فنی و بهترین و بدترین برندها ، گزارش‌های ویژه سالانه ما، چگونه عمل کرد .

نتیجه گیری

اپل همچنان به بالا بردن سطح و تعیین استانداردها ادامه می دهد. MacBook Pro 14 کمی قدیمی را با کلی چیزهای جدید ترکیب می‌کند تا محصولی وسوسه‌انگیز را به ارمغان بیاورد – به‌ویژه سازندگان محتوا و مصرف‌کنندگانی که به دنبال ارتقا هستند. گیمرها؟ این مسئله بعدا بررسی خواهد شد.

طراحی نوت بوک سبک و شیک است و فضای زیادی برای HDMI کامل و کارت خوان SDXC دارد. و تراشه M1 Pro قدرت بیشتری را به ارمغان می آورد و با برخی از وزنه های سنگین اینتل مبارزه می کند و به راحتی پیروز می شود. به‌علاوه، با شارژ سریع فوق‌العاده، صفحه‌کلید فوق‌العاده راحت و سیستم صوتی عالی، بیش از 14 ساعت عمر باتری دارد.

اما اپل مانند کیف تلفر ارزان نیست. 2899 دلار حتی با مبادلات و برنامه‌های پرداخت بسیار قابل قبول است. و این قیمت اولیه 1999 دلاری خیلی بهتر نیست. خیلی خوب بود اگر اپل 1200 دلار پیشنهاد می داد، شاید یکی از تراشه های M1 سال گذشته. اما برای هر چیزی که مک بوک پرو 14 به ارمغان می آورد، این یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *