مک بوک پرو Mk183

مک بوک پرو Mk183
مک بوک پرو اپل مدل Mk183
مک بوک پرو اپل مدل Mk183

معرفی مک بوک پرو MK183 اپل

مک بوک پرو MK183 ، 16 اینچ ۲۰۲۱ در اصل قسمتی از یک دوره جدید محسوب می شود . کمپانی Apple توانسته با ارائه ی این لپ ‌تاپ و با اعمال تغییرات و به‌ روزرسانی‌هایی که برای آن در نظر گرفته است ، کاربران را شگفت زده کند. مک بوک پرو ۱۶ اینچی که باتراشه M1 Max یا M1 Pro ساخته شده است . در مقایسه با مدل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته و منحربفرد ترین عملکرد را در دوره ی خود ارائه می‌دهد.

این مک لوک با اندازه ۱۶.۸ × ۲۴۸.۱ × ۳۵۵.۷ میلی‌متر و وزن ۲.۲ کیلوگرم، فقط مقداری از مدل پرو ۱۶ اینچی مبنی براینتل ضخیم‌ تر می‌باشد. همچنین شاسی آلومینیومی که شانس بازیافت دارد . این لپ‌تاپ، نسبت به مدل قبلی خود، از درپوش صاف‌ تریبهره مند است. این مک بوک پرو جدید، شامل دریچه ‌هایی در دو طرف کیبورد می‌باشد که در کنار یک سیستم خنک کننده قرار گرفته ‌اند . و همچنین سیستم صوتی این لپ‌ تاپ از ۶ بلندگو برخوردار است .

مشخصات مربوط به مک بوک پرو MK183

از جمله مشخصات جالب مک بوک MacBook Pro 16 (2021)-MK183، به افزودن ناچ به قسمت بالایی صفحه نمایشگر آن میتواناشاره کرد . که دارای ارتفاع تقریبا ۰.۴ اینچ، بخش اندکی از صفحه را اشغال کرده است .  داخل این ناچ یک دوربین قرار دارد که ازوضوح P1080 برخوردار می باشد . و همین علت لنز ۴ المانه، سنسور افزایش یافته ، و دیافراگم بازتر، کیفیت مناسبی  هم دارد؛به‌خصوص در تاریکی که کیفیت آن به نسبت گذشته  بیشتر می شود . از دیگر تفاوت‌های این لپ‌تاپ با مدل گذشته، می‌توان به مدیریتاز تاچ آیدی، حذف تاچ بار و لگوی مک بوک پرو در زیر صفحه نمایش هم اشاره کرد.

مک بوک Mk183 اپل
مک بوک Mk183 اپل
بررسی مشخصات ظاهری مک بوک اپل مدل MK183

در بخش چپ مک بوک پرو MK183 مناسب ترین پورت برای آن، یعنی پورت شارژ MagSafe3 قرار گرفته است . این در به گونه ای است که این مک بوک در دوره ی گذشته، فقط از طریق کابل USB-C توانایی شارژ داشت .  و حال در مک بوک جدید، MagSafe نیزقابل دسترس می‌باشد. در کنار آن، شاهد دو پورت Thunderbolt 4/USB4 و یک جک هدفون هستید . که برای مدیریت از هدفون‌های امپدانس بالا که نیازمند انرژی بیشتری هستند ارتقا یافته است. در قسمت راست، سومین درگاه Thunderbolt 4 و دو درگاه خروجیHDMI و اسلات کارت SD قرار دارد . که مجددا به مک بوک‌های پروی جدید اعمال شده اند . اسلات کارت SD از فرمت UHS-II مدیریتمی ‌کند که در واقع سرعت بیشتری از UHS-I دارد .

مقایسه پردازنده تصویری مک بوک MK183 با مدل قبلی

اپل در تمامی مدل  از صفحه نمایشگرهای بسیار منحربفردی استفاده کرده . و مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید هم از این قابلیت برخوردار است . و کیفیت صفحه نمایشگر Liquid Retina XDR آن هم بسیار فوق العاده عمل کرده است. همانند پنل‌های OLED، نمایشگرMini-LED این لپ‌ تاپ نیز مقادیر بسیار کم رنگ مشکی را به خوبی پشتیبانی میکند.  که باعث می شود در مقایسه به  نسبت کنتراست بسیار زیادی برابر ۱ میلیون به ۱ می‌شود. همچنین با برخورداری از ۷.۷ میلیون پیکسل، رزولوشن ۲۲۳۴ × ۳۴۵۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۵۴ پیکسل در اینچ، تصاویر واضح، بدون نویز و زنده‌ را برای صفحه نمایشگر این مک بوک ۱۶.۲ اینچی ضمانت می‌کند.

صفحه نمایشگر مک بوک 16 اینچی اپل مدل Mk183

در صفحه نمایشگر مک بوک پرو MK183 همه ی عناصر بسیار روشن‌ تر و با کیفیت‌تر از قبل مشاهده می‌شوند.  به گونه ای که اپل ادعاکرده است این نمایشگر، توانایی ارتقا روشنایی به ۱۶۰۰ نیت را دارد . اگرچه این عنوان تنها در زمان پخش محتوای HDR محدود میباشد . البته در بقیه ی حالت‌ها نیز با بیش ترین روشنایی ۱۰۰۰ نیت در کلیه تمام صفحه، این صفحه نمایش عملکرد منحربفردی را ازخود ارائه می‌دهد.

کوپرتینونشین‌ها برای صفحه نمایشگر این مک بوک، از فناوری و مشخصات ایده آلی استفاده نموده‌اند . که یکی از اصلی ترین اینویژگی‌ها‌ را می‌توان اضافه شدن فناوری جدید ProMotion به Liquid Retina XDR این لپ‌تاپ دانست. این قابلیت جدید از نرخ رفرش تطبیقی تا ۱۲۰ هرتز مدیریت می‌‌کند . که به طور مثال در زمان بازی، رفرش ریت را در بیشترین حد خود تجربه خواهید کرد . و براینمایشگر محتوای استاتیک، نرخ رفرش به کمترین حد ممکن رسیده تا در میزان مصرف باتری بهینه سازی شود.

مشخصات مک بوک اپل Mk183
مشخصات مک بوک اپل Mk183
طول باتری مک بوک پرو MK183

 طول عمر باتری مک بوک پرو MK183 به علت تراشه‌های کم‌ مصرف جدیدی دارد .  توانایی کاربران را برای ۲۱ ساعت پخش پی در پیویدیو و ۱۴ ساعت وب گردی همراهی می کند. مطابق ادعای کمپانی اپل این مک بوک از نظر نگهداری شارژ، می‌تواند در انجام فعالیت بسیار سنگین، در مقایسه با نسل گذشته عملکرد بسیار متفاوت تری از خود به نمایش بگذارد. همچنین به دلیل وجود پشتیبانی ازتکنولوژی شارژ سریع، می‌توان این مک بوک را تنها در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کرد که برای یک لپ‌ تاپ بسیار فوق‌العادهاست.

کیبورد مک بوک پرو MMk18

کیبورد مک بوک پرو MMK18 بسیار ساده است و تایپ با استفاده از آن با سرعت بیشتری انجام می شود . کلیدهای آن اندازه متناسبی از بازخورد را عرضه می‌کنند. بدین ترتیب صفحه کلید مک بوک پرو جدید، بیش از قابلیت تایپ کردن، خدمات بیشتری را عرضه میکند . در لپ تاپ اپل MacBook Pro 2021 یک ردیف کلیدهای عملکرد F1 تا F12، میانبرهای Spotlight ،Dictation و Do Not Disturb و یک دکمه روشن/خاموش مشاهده خواهید کرد . همچنین این کیبورد شامل امنیت بیومتریک Touch ID، برای تأییدهویت کاربران با هدف باز کردن قفل می‌باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *