گوشی ایفون 12مینی

گوشی ایفون 12مینی


معرفی
گوشی آیفون 12 مینی

همانگونه که مطلع هستید آیفون عنوان گران‌ ترین گوشی‌های هوشمند بازار را به خود اختصاص داده است . با توجه به موادی که درتولید آن استفاده می‌شود . و برند معروف آن مسئله ی شگفت انگیری نیستگوشی ایفون 12 مینی اما تقریبا قیمت مناسبی دارد . و جزو ارزان‌ترین عضو خانواده آیفون سری 12 به حساب می آید . قیمت آیفون 12 مینی قیمتی حدودا 729 تا 880 دلار دارد. بدین ترتیب اگرقیمت گوشی آیفون 12 مینی را در نظر داشته باشید . می‌توان آن را به عنوان یکی از گزینه ‌های ارزان قیمت‌ برای کاربران به برند اپل معرفی کرد .

بررسی بخش نرم افزاری گوشی ایفون 12 مینی

گوشی ایفون 12مینی
گوشی ایفون 12مینی

ویژگی های گوشی آیفون 12 مینی از رابط کاربری iOS 14.1 برخوردار است . که توانایی های جدید و بسیاری در مقایسه با مدل قبلی به آن افزوده شده است. از اصلی ترین آن‌ ها می‌توان به بروزرسانی عملکرد مولتی تسکینگ و همچنین امکان دو ضربه‌ای که به شماقابلیت اسکرین شات گرفتن . و انجام کارهای دیگر را، فقط با زدن 2 ضربه به پشت گوشی آیفون 12 مینی نیز اشاره کرد.
آخرین نسخه سیستم عامل آیفون 12 مینی در واقع شامل چندین تغییر و بروزرسانی مهم نسب به iOS 13 دارد.

از همه مهم تر این آپدیت از ویجت‌های متنوع و کاربردی برای هوم اسکرین پشتیبانی می‌کند . App Library را معرفی می‌کند . تا اینامکان برایتان وجود داشته باشد . برنامه‌ ها را باتوجه به نوع در پوشه ‌ها مدیریت کنید. همچنین اعلان‌ها کوتاه تر شده  ، و فضای کمتری ازصفحه نمایشگر را اشغال می‌کنند. نقشه ‌ها و پیام‌ها برای اضافه شدن توانایی های جدید باز تولید شده‌اند .

همچنین با استفاده ازتوانایی پنجره شناور می‌توانید به صورت هماهنگ با استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر به تماشای فیلم یا ویدیو در ایفون 12 مینی بپردازید. با پرداخت قیمت گوشی آیفون 12 مینی از یک گوشی همه چیز تمام از لحاظ نرم افزار برخوردار خواهید شد. که به ندرت شما را درگیرمشکلات نرم افزاری می‌کند.

ویژگی های آیفون ۱۲ مینی از لحاظ سخت افزار

مانند همه‌ی مدل‌های سری 12، ویژگی های آیفون 12 مینی هم به چیپست A14 Bionic کمپانی اپل مجهز شده . این پردازنده درمقایسه با سری قبلی خود بهبود بسیاری داشته . و میزان عملکردی آن 20 درصد افزایش پیدا کرده است که در باتوجه به پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای و رم 4 گیگابایتی، بخش پردازنده ویژگی های گوشی آیفون 12 مینی را تکمیل می‌کند.

گوشی آیفون 12 مینی حتی گرافیکی‌ترین بازی‌ها با بیش ترین کیفیت و فریم ریت را بسیار روان مدیریت می‌کند. بنچمارک آنتوتو با دادن نمره‌ی بالای 589616 بهویژگی iphone 12 mini مهر تأییدیه خود را بر قدرت و سرعت گوشی آن با توجه به قیمت 12 مینی زده است. توجه داشته باشید که مدل های 4/64، 4/128 و 4/256 برای این گوشی لحاظ شده است . که از نظر قیمت با آیفون 12 مینی کمی متفاوت اند.

چگونگی طراحی گوشی ایفون 12 مینی

گوشی ایفون 12 مینی از لحاظ طراحی شباهت بسیاری به هم دوره ی قبلی خود دارد . و با مشاهده ماژول دوربین دوگانه آن به همراه فلش LED ناخودآگاه مدل قبلی در ذهن شما تداعی می‌شود. ایفون 12 مینی با اندازه 7.4× 64.2× 131.5میلی متر و وزنی حدود 135 گرمی، در مقابل آیفون SE، یکی از سبک‌ترین و خوش‌ دست‌ترین آیفون‌های بازار به حساب می آید .هر دو شیشه پنل جلو و پشت گوشی آیفون 12 مینی با گوریلاگلس محافظت می‌ گردد . و به همراه یک فریم آلومینیومی، مانند همیشه با یک گوشی خوش ساخت دیگر ازشرکت اپل رو به رو هستیم .

قطعا یکی ازعلت های قیمت ایفون 12 مینی ، خوش ساخت بودن و الگوی این گوشی است. در بخش پایین آیفون مینی 12 ، اسپیکر استریو مشاهده می‌شود . که از لحاظ کیفیت به خوبی با بقیه خانواده‌ی سری 12 است. در 12 مینی سنسور اثر انگشت بازهم وجود ندارد . اما قابلیت تشخیص چهره نرم افزاری سرعت چشم گیری در باز کردن قفل صفحه دارد . توجه داشته باشید . که با ماسک شما را شناسایی نمی‌کند .  و احتمال می‌رود آیفون در دوره ی بعدی خود راه حلی برای حل این مشکل پیداکند.

گوشی ایفون 12مینی
گوشی ایفون 12مینی

صفحه نمایشگر گوشی آیفون 12 مینی

اپل حساسیت بسیاری بر روی صفحه نمایشگرهای خود به خرج می‌ دهد . و گوشی آیفون 12 مینی را با صفحه نمایشگر 5.4 اینچی ازجنس Super Retina HDR OLED طراحی که رزولوشنی برابر 2340 × 1080 پیکسل به شما عرضه می‌دهد. نسبت نمایشگر به بدنه در ايفون 12 ميني 85.1 درصد می باشد . که با گوریلاگلس محافظت می‌شود. کیفیت نمایشگر گوشی ایفون 12 مینی در به نمایش کشیدن رنگ‌ها فوق العاده بوده . و سرعت استاندارد نوسازی 60هرتزی دارد. از لحاظ روشنایی نیز گوشی اپل 12 مینی یکی ازگوشی‌های منحربفرد محسوب می‌شود . و تراکم پیکسلی 476 پیکسل بر اینچ نیز بیشترین نمایش جزئیات و شارپ بودن این نمایشگر راضمانت می‌کند . که در مقایسه به مقدار قیمت گوشی آیفون 12 مینی یک قابلیت منحصر به فرد است.

گوشی ایفون 12مینی
گوشی ایفون 12مینی

بررسی باتری گوشی آیفون 12 مینی

با در نظر گرفتن به اندازه 12 مینی و عملکرد همیشگی آیفون در مورد باتری، در گوشی ایفون 12 مینی از یک باتری 2227 میلی‌آمپری با فست شارژ 20 واتی استفاده شده . که در نیم ساعت تقریبا 50 درصد گوشی را شارژ می‌کند . و حدود 20 درصد در مقایسه با آیفون 12 کوچک‌تر شده‌ است. پس از حذف هندزفری از جعبه آیفون طی سال ‌های گذشته، اکنون در گوشی ایفون 12مینی دیگر حتی شارژر هم وجود ندارد . و افراد مستلزم هستند آن را به طور جداگانه خریداری کنند . هرچند ایفون 12 مینی از سیستم جدید شارژبی‌سیم «مگ سیف»نیز برخوردار است . که توانایی اتصال مغناطیسی به قاب‌های مخصوص و کیف‌های چرمی را فراهم کرده است . اما سرعت شارژ در مگ سیف در مقایسه به کابل لایتنینگ کمتر است.
این مدل را می‌توان جایگزینی برای iPhone SE در نظر داشت زیرا اپل تلاش کرده با کاهش هزینه‌ های طراحی و تولید ایفون دوازده مینی خود را وارد بازار رقابتی میان‌ مدل ها کند . و کاربرانی که دوست ندارند هزینه زیادی برای آیفون بپردازند را راضی نگه دارد که می‌توان با نگاهی به قيمت ايفون 12 ميني به این واقعیت پی برد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *