گوشی ایفون 13 مینی

گوشی ایفون 13 مینی

معرفی پرچدار جدید اپل  آیفون 13 مینی

گوشی آیفون 13 مینی ، از جمله کوچکترین تلفن های هوشمند ساخت کمپانی اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی است . که با بهبودهای تقریباقابل توجه از نظر قدرت سخت افزاری و کیفیت، در سال ۲۰۲۱ آماده تولید و ارائه شده است. گوشی آیفون 13 مینی احتمالا آخرین تلفن هوشمند شرکت با نمایشگر ۵.۴ اینچ می باشد . و کمپانی اپل در سال ۲۰۲۲ میلادی دیگر محصولی با این اندازه را تولید نخواهد کرد .

این گوشی هوشمند جزو دومین گام منحربفرد اپل برای ساخت یک تلفن همراه کوچک و در اندازه بسیار محدود است . که قدرتی برابر باگوشی‌های بزرگ دارد. اپل در ساخت این تلفن هوشمند از جدید ترین تکنولوژی خود در طراحی دوربین‌های دوگانه استفاده کرده است . و همچنین در حال تلاش کرده تا تلفنی هوشمند با مقاومت بسیار زیاد را ارائه کند. تراشه A15 Bionic که دوره جدید پردازنده‌های پنجنانومتری اپل در سال ۲۰۲۱ به محسوب می شود .  نیز قدرت ایده آل این تلفن هوشمند را به  همه نشان داده است . و کمپانی اپل تلاشکرده تا مطلوب ترین تلفن هوشمند برای انجام فعالیت های روزمره را به جهان معرفی کند.

گوشی آیفون ۱۳ مینی نسبت به دوره قبلی خود بهبود قابل توجهی در طول عمر باتری داشته است و حالا با وجود قرار گرفتن سیستمارتباطی 5G کاربران می‌توانند بدون محدودیت‌های قبلی در زمینه باتری، در کل روز از تلفن همراه خود استفاده کنند. به طور کلی گوشی آیفون 13 مینی  به عنوان یک ابرکامپیوتر در دنیای تلفن‌ های همراه شناخته شده است . که از سوی کمپانی اپل آماده ارائه شده است. در ادامه این مطلب، به ویژگی های ویژه آیفون 13 مینی  به عنوان یک تلفن هوشمند نوین و قوی خواهیم پرداخت .

گوشی آیفون 13 مینی
گوشی آیفون 13 مینی

معرفی مشخصات ظاهر گوشی آیفون 13 مینی  همراه با رنگ‌بندی متفاوت

اپل در ساخت ظاهری گوشی آیفون ۱۳ مینی  بسیار جمع و جور عمل کرده است . و تغییرات زیادی را در مقایسه با سری های قبلیاجرا نکرده است. بی تردید تنها ویژگی ای  که در نگاه اول تنها بیانگر تفاوت گوشی آیفون ۱۳ مینی  با سری سال گذشته‌ چگونگیچیدمان لنزهای دوربین دوگانه در این تلفن است. این مسئله نشان می‌دهد که کمپانی اپل از سال قبلی طراحی کلی گوشی های هوشمندخود را تغییر داده و بی تردید نیازی به تغییر اساسی در ظاهر تلفن هوشمند جدید وجود ندارد .  و به طور کل از ساخت کلی اینمحصول رضایتمندی کافی را داشته است.

اما ظاهر گوشی آیفون 13 مینی  به باتوجه رنگ‌بندی جدید تنوع متفاوتی دارد . تا در نوع خود به مناسب ترین شکل ممکن جلوه‌ی خاصی از آیفون جدید را نشان دهد . گوشی آیفون 13 مینی همچون مدل بزرگ‌تر خود که با اندازه ۶.۱ اینچ ساخته شده، در چهار رنگ نویننظیر  صورتی، آبی، مشکی، سفید و قرمز آماده ارائه شده است. گوشی آیفون ۱۳ مینی  همچنان لبه‌های تخت را از سری قبلی خود به جای گذاشته است . و با نمایشگر ۵.۴ اینچی بدون حاشیه خود، تمام شرایط مشاهده محتوای تصویری را برای کاربران فراهم کردهاست.  

گوشی موبایل مدل ایفون 13مینی
گوشی موبایل مدل ایفون 13 مینی

استحکام و مقاومت گوشی ایفون 13 مینی در برابر ضربه

استحکام آیفون 13 مینی  در مقابل اتفاقات احتمالی آیفون 13 مینی نظی مدل معمولی آیفون‌های ۲۰۲۱ دارای استاندارد IP68 است . و قادر می باشد مقاومت ویژه ای در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از خود نشان دهد . و به همین علت می‌توان گفت که این گوشی هوشمندبه سادگی می‌تواند در مقابل اتفاقات ناگوار احتمالی استحکام تقریبا خوبی را از خود نشان دهد. همچنین از روکش سرامیکی برای نمایشگر آن استفاده شده است . همین موضوع به ایفون  جدید کمک کرده تا در هنگام ورود ضربه‌های فیزیکی سخت به روی صفحه نمایشگر، مقاومت دستگاه مناسب باشد و از شکسته شدن صفحه تاحدودی جلوگیری شود .

دوربین مناسب و دوگانه در اندازه کوچک آیفون 13 مینی

گوشی آیفون 13 مینی مناسب ترین دوربین دوگانه‌ای را دارا می باشد . که تاکنون نمایندگی اپل در ساخت  هیچ یک از تلفن های همراهخود به کار نبرده است . این دوربین شامل دو لنز بزرگ می باشد که به راحتی می‌توانند در هر موقعیتی نور را دریافت و از طریق آن شگفت انگیز ترین عکس ممکن را به ثبت برسانند. اپل در این مدل گوشی از یک معماری تماما متفاوت و جدید استفاده کرده است . لنزها این بار حدود ۴۵ درجه از یکدیگر فاصله گرفته ‌اند . تا سیستم کاربری دو لنز واید و التراواید مناسب تر از سال‌ های گذشته کاربرد داشته باشد. لنز نوین التراواید نیز قادر می باشد . نور را در محیط های تاریک نیز جذب کند .

و همین مسئله سبب شده تا در هر شرایطی، هم در نور کم و هم در نور زیاد برابر خورشید بتوانید به تصاویر ممکن را به قبت برسانید . و از آنها استفاده کنید. قرار گرفتن توانایی سنسورشیفت نیز این بار به دوربین گوشی آیفون 13 مینی  این امکان را داده است . تا در هر شرایطی بتواند بهترین تجربه را از ثبت تصاویرداشته باشد و لرزش دست کاربر ایرادی در ثبت تصاویر ایجاد نکند.

معرفی قابلیت بروز در طراحی گوشی ایفون 13 مینی

یکی از قابلیت‌های ویژه‌ای که شرکت اپل در طراحی گوشی آیفون 13 مینی به کار گرفته قابلیت Cinematic mode هست که باعث می‌شود تا این تلفن هوشمند به سادگی بتواند یک گزینه مناسب برای کاربری و استفاده در ثبت ویدوهای سینمایی به حساب آید. اپل از تکنیک‌هایویژه‌ای در ثبت تصاویر و ویدیو‌ها استفاده کرده است . که به ساخت ویدیو‌های باکیفیت‌ تر برای یادگاری، اشتراک‌گذاری در شبکه‌هایاجتماعی و حتی ثبت تصاویر سینمایی نیمه حرفه‌ای مناسب هستند. این حالت جدید سینمایی به سیستم فوکوس دوربین گوشی آیفون 13 مینی عمق بیشتری می‌دهد. تا بتوانید تجربه‌ ای بهتر در ساخت ویدیو‌های جدید داشته باشید. نکته جذاب دیگر دوربین پشتیبانی از Dolby Vision HDR است تا تصاویر گرفته شده در نهایت کیفیت خود باقی بمانند و بهترین تجربه را به برای شما فراهم آورند.

گوشی موبایل اپل مدل 13 مینی
گوشی موبایل اپل مدل 13 مینی

قابلیت حالت تاریک چه امکاناتی با کاربر میدهد ؟

حالت تاریک به همراه جذب نور بیشتر در لنز‌های بزرگ‌تر قرار دارد . و در سیستم دوگانه دوربین نیز سبب شده تا تصاویر به ثبت رسانده شده حتی در کمترین نور ممکن مناسب ترین رنگ‌ بندی را داشته باشند . و وایت بالانس تصاویر اخذ شده به لطف هوش مصنوعی به کاررفته در سیستم دوربین به بهترین کیفیت ممکن ثبت شوند. همچنین دوربین این تلفن هوشمند دارای سیستم پرتره عالی است . که به لطف لنز دوگانه و سیستم موتور عصبی و پردازش هوش مصنوعی می‌تواند به مناسب ترین کیفیت ممکن را در اختیار شما قرار دهد.Smart HDR 4 از این پس می‌تواند چهار نفر را به صورت هماهنگ در صحنه بررسی کند . و کنتراست تصویر گرفته شده را بهینه ‌سازی نماید . و یک عکس کاملا مجرب را فقط با فشردن یک دکمه برای شما به ثبت رساند .

شناخت دوربین سلفی ایفون 13 مینی

با وجود کلیه این امکانات شرکت اپل از دوربین جلویی نیز غفلت نکرده است . و همه ی قابلیت‌های مورد نیاز برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های تصویری را به مناسب ترین روش ممکن در گوشی آیفون 13 مینی قرار داده  است. دوربین Truedepth جلویی آیفون کلیه توانایی هایی که در سیستم دوربین دوگانه وجود دارد . را در خود جای داده تا به راحتی هر چه تمام‌ تر بتوانید از آن استفاده نمایید .  

نمایشگر منحربفر و با کیفیت آیفون 13 مینی

نمایشگر Super Retina XDR در آیفون جدید سبب شده تا این تلفن هوشمند بتواند به بمطلوب ترین حالت ممکن محتوای تصویری رابرای شما به نمایش بگذارد . این نمایشگر OLED تا ۲۸ درصد روشنایی بیشتر پیدا کرده و از این پس تا ۱۲۰۰ نیت را برای کاربری واستفاده در شرایط متفاوت در اختیار شما قرار می‌ گیرد .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *