گوشی ایفون 7 پلاس

گوشی ایفون 7 پلاس

معرفی گوشی ایفون 7 پلاس

از هنگام شناخت  آیفون، این شرکت تقریبا هر دو سال یک‌بار برای تغییرات طراحی پرچمداران خود اقدام میکند. البته اپل، در زمانطراحی گوشی ایفون 7 پلاس این قانون را زیر پا گذاشت و به طوری که اگر قرار بود به تاریخ مراجعه کنیم ، باید منتظر یک ساخت جدید می‌ بودیم . آیفون 7 پلاس کمترین تغییرات را از نظر ظاهری در مقایسه با آیفون 6S داشته است. بسیاری از کاربران معتقد هستند کهعلت این اقدام اپل، این بوده که آنها قصد داشتند .

تغییرات اساسی در ساخت گوشی را به مدل سال بعد آیفون که مصادف با دهمینسالگرد این گوشی، موکول نمایند . اگر غیر از رنگ‌های مشکی و جت بلک، رنگ‌های دیگر این گوشی را مشاهده کنید . در نگاه نخست گوشی آیفون 7 پلاس هیچ تفاوت آشکاری با آیفون 6S پلاس ندارد. شاید تنها تفاوت اساسی این پرچم ‌دار اپل را بتوان رنگ‌های جدیدمشکی و جت بلک آنها دانشت . خط‌های آنتن در آیفون 7 پلاس نیز به صورت هوشمندانه مخفی شده‌اند . و به قسمت بالای گوشی انتقال یافته اند و دیگر در چشم نیستند. حذف جک هدفون هم یکی دیگر از تغییرات ظاهری‌ای می باشد که در آیفون 7 وجود دارد .

گوشی ایفون 7 پلاس
گوشی ایفون 7 پلاس

تغییرات ظاهری در گوشی ایفون 7 پلاس

شاید در نگاه نخست به آیفون 7 پلاس بیشترین نکته‌ای که چشم شما را به خود جلب نماید، دوربین‌ دوگانه‌ای باشد.  که اپل برای این مدل در نظر گرفته است. این دوربین، شامل یک لنز دوگانه می باشد . که یکی از آنها قابلیت زوم اپتیکال تا دو برابر را دارد . و دیگری لنزعریض است. با اینکه ساخت این گوشی تفاوت چندان زیادی با دو نسل گذشته آیفون‌ها ندارد. اما باز هم همانند گذشته، مواد به کار رفته در این گوشی منحربفرد است . و اپل باز هم نشان داده که در این زمینه همیشه یکه‌ تاز است.

از دیگر  تغییرات مهم آیفون 7 پلاس به حذف دکمه فیزیکی هوم میتوان اشاره کرد . این اقدام به این علت صورت گرفته است . تا آیفون 7 تبدیل به یک گوشی ضد آب گردد . برای اینکه اپل حس یک دکمه را به کاربر القا کندآیفون 7 و 7 پلاس را به یک موتور تپتیک (موتور لرزاننده) مجهز کرده است. که در زمان لمس کردن این دکمه، حس کلیک به کاربر منتقل شود. این فناوری دقیقا شبیه همان چیزی است . که اپل در مک‌بوک‌های جدید خود بکار بردهاست .

گوشی ایفون 7 پلاس
گوشی ایفون 7 پلاس

عملکرد گوشی ایفون 7 پلاس در اجرای بازی‌ها

اپل در زمان معرفی گوشی آیفون 7 پلاس، از پردازنده نوین خود با نام A10 رونمایی کرد. این پردازنده ۴ هسته‌ای، شامل دو پردازنده کممصرف و دو پردازنده پر مصرف می باشد . تا به کمک این وسیله مصرف باتری بهینه سازی شود. همچنین یک پردازنده گرافیکی ۶هسته‌ای نیز وظیفه پردازش فعالیت های گرافیکی را بر عهده دارد. رم آیفون 7 پلاس در مقایسه با آیفون 6S پلاس، افزایش یافته است . و اکنون این گوشی با ۳ گیگابایت رم ارائه می‌شود. اما در آیفون 7، رم تقریبا برابر با ۲ گیگابایت استاپل در زمان رونمایی A10،اعلام کرد که این پردازنده نیمی از درصد از پردازنده‌ای که در آیفون‌های سال گذشته استفاده شد پر سرعت تر است. پس از استفاده ازاین گوشی در بازی‌های متفاوت ادعای اپل کاملا رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت .

گوشی ایفون 7 پلاس
گوشی ایفون 7 پلاس

و در کل مدت زمانی که ما مشغول آزمایش بازی‌های متفاوت بر روی آن بودیم . از نظر عملکرد دچار هیچ ایرادی نشدیم. حتی عملکرد گوشی آیفون 7 پلاس از پرچم‌ داران اندرویدی که ۶گیگابایت رم هم داشتند  ایده آل تر بود.  تنها مشکلی که در هنگام بازی کردن برروی آیفون 7 پلاس کمی آزار دهنده بود . داغ شدن بیشاز اندازه آن پس از اجرای بازی‌های سنگین برای مدت زمان طولانی بود. شاید بتوان علت اصلی این عملکرد منحربفرد را، هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار آیفون‌ها برشمرداما برگ برنده اپل در رابطه با بازی‌ها، تعداد بسیار زیاد بازی‌های مناسب خوب و با گرافیک بالابرای اکوسیستمش است.

بررسی کیفیت دوربین ایفون 7 پلاس

از جمله نکاتی که اپل در هنگام کنفرانس خود به آن اشاره زیادی داشت . دوربین‌ گوشی های جدید خود بود. یکی از اقدامات این کمپانی در گوشی آیفون 7 پلاس، استفاده از یک دوربین دوگانه برروی آن بود. اما این نخستین باری نیست که ما در یک تلفن همراه هوشمنددوربین دوگانه میشاهده می کنیم . گوشی آیفون 7 پلاس دارای یک لنز ۲۸ میلی‌متری f/1.8 و یک لنز ۵۴ میلی‌متری f/2.8 است . که برای زوم از آنها استفاده می‌شود . این لنز زوم، بر خلاف لنز دیگر آیفون 7 پلاس، فاقد لرزشگیر اپتیکال می باشد . 

و به همین علت سبب می‌شود تصویر برداری از سوژه‌های دور، کمی دسوار تر شود به طور کلی، صحیح است که دوربین آیفون 7 پلاس، بهبودهایی درمقایسه با آیفون 6S پلاس داشته است . اما در حال حاضر در بازار های فروش گوشی‌هایی وجود دارند . که دوربین‌ آنها به ترتیب ازپرچم ‌دار جدید اپل بهتر است. عملکرد آیفون 7 پلاس در نور کم نیز بهتر شده . و نویزها کاهش یافته اند اما باز هم در برابر پرچم‌ داراندیگر کمپانی ها، عملکرد کمتری دارند . و در پایان اگر دوربین گوشی برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد . ما به شما پیشنهاد های بهتری از گوشی ایفون 7 پلاس داریم .

گوشی ایفون 7 پلاس
گوشی ایفون 7 پلاس

مشخصات جدید در گوشی ایفون 7 پلاس

یکی از شگفت انگیز اقدامات اپل در گوشی آیفون 7 پلاس، حذف بخش ورودی هدفون بوددیگر این امکان برایتان وجود ندارد که به آسانی هدفو‌ن‌های قدیمی خود را به آیفون 7 و آیفون 7 پلاس وصل کنید . و برای اینکار حتما نیازمند یک آداپتور هستید . اگر هم قصددارید هدفون جدیدی برای آیفون خود بخرید . باید تلاش کنید که این هدفون حتما وایرلس باشد. صحیح است که هدفون وایرلسی که ازطریق بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود .

و کیفیت صدایی به خوبی هدفون باسیم را ندارد . اما به هر حال اتصال بی‌سیم پاسخگوی نیاز روزانه شما است. حذف جک هدفون، قطعا توجیه منطقی از سوی اپل ندارد. به هر حال اپل یک آداپتور را داخل جعبه گوشی قرارداده است . تا شما بتوانید هدفون‌های ساده خود را از طریق پورت لایتنینگ به گوشی متصل کنید. یکی از نکات منفی حذف این جک،نواشتن توانایی به گوش دادن به موسیقی با هدفون باسیم در زمان شارژ کردن گوشی است.

بررسی صفحه نمایشگر و باتری گوشی ایفون 7 پلاس

اپل در گوشی آیفون 7 پلاس،‌ مجدد نمایشگر خود را بهتر کرده است . و این گوشی که شامل یک صفحه نمایشگر IPS LCD با رزولوشن۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است . در مقایسه به دوره گذشته خود بسیار بهبود یافته است. رنگ‌ها در این گوشی به اصلی ترین حالت خود نشانداده می‌شوند . و روشنایی و کنتراست نمایشگر گوشی نیز مناسب تر شده است. بدین ترتیب این نمایشگر،‌ OLED نیست .  و اگر در کناریک تلفن همراه هوشمندی که از نمایشگر OLED برخوردار است قرار بگیرد . با فاصله بسیار زیاد تفاوت‌های آن نشان داده می‌شود

آیفون 7 پلاس در مقتیسه با برادر بزرگ‌تر خود، شامل یک باتری با گنجایش بالاتری است . و اپل در آن از یک باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. آیفون 6S پلاس، شامل یک باتری با گنجایش ۲۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت بود. به علت استفاده از پردازنده نوینA10، این گوشی قابلیت این را دارد که مصرف را بهینه سازی کرده . و در پایان بهبود زیادی را در عمر باتری نسبت به دوره گذشته شاهد هستیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *