گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH

از قدیم کمپانی اپل در زمینه تولید گوشی های موبایل، تبلت و کامپیوتر و….. فعالیت داشته و بسیار نیز در این زمینه موفق بوده است. در سپتامبر سال 2021 اپل از جدیدترین پرچمدار خود یعنی گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH رو نمایی کرد. بزرگترین محصول این مدل یعنی iphone 13 از قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار است. بنابراین اگر شما به‌دنبال مجموعه‌ای هستید که زیبایی، ظرافت، قدرت و کارکرد بالا، دوربین عکاسی قوی و مقاومت بالا را در یک قاب داشته باشد، آیفون ۱۳ گزینه مناسبی برای شماست. گوشی خوش‌دستی که لذت گرفتن آن در دستانتان را حس خواهید کرد. و زمانی که به نمایشگر آن نگاه می کنید، از کیفیت بالای آن لذت می‌برید.در ادامه برای توضیحات بیشتر همراه همیشگی ما باشید.

 

نقد و بررسی گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH

در خصوص جنس بدنه iPhone 13 باید گفت از فولاد ضد زنگ بوده و قاب پشتی نیز از جنس شیشه می‌باشد. همین امر باعث شده است تا آیفون 13 به یکی از خوش ساخت ترین و باکیفیت ترین گوشی های موجود در بازار تبدیل شود. در باره وزن این گوشی اپل اینطور گفته است که 174 گرم است که به واسطه باتری قوی‌تر نسبت به آیفون 12 کمی سنگین‌تر میباشد. به طور کلی نیز از لحاظ بدنه این گوشی حس بیک پرچمدار را به شما منتقل خواهد کرد. همچنین نیز استاندارد ضدآب IP68 نیز به کمک این گوشی آمده است و توانایی ضدآب بودن تا عمق 6 متر به مدت 30 دقیقه را دارد.

صفحه نمایش گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH

اما به بررسی صفحه نمایش میپردازیم ، در نگاه اول تفاوت زیادی در زمینه طراحی با سری قبلی پرچمداران این شرکت و به‌خصوص آیفون 12 مینی دیده نمیشود. اپل با توجه به طراحی بسیار جذابی که برای گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون 12 در نظر گرفته بود و بازخورد بسیار خوبی از سمت کاربران داشت، تصمیم گرفت تا طراحی مشابهی را برای گوشی‌های هوشمند آیفون 13 در نظر بگیرد.

در نمای رو به رویی این بار ناچ کوچکتری به نسبت آیفون 12 مینی برای صفحه نمایش آیفون 13 مینی طراحی شده است. در قسمت پشتی هم شاهد قرار گیری دو سنسور دوربین می‌باشیم که این بار چیدمان متفاوتی نسبتبه نسل های قبلی خود دارد.

همچنین دو سنسور دوربین قسمت پشتی به همراه فلش LED با چیدمانی ضربدری در بریدگی مربعی شکلی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. ضمنا متریال بسیار با‌کیفیت این گوشی هوشمند نیز سبب شده تا از استاندارد IP68 نیز پشتیبانی کند.

با این تعریف ها باید گفت؛  آیفون 13 مینی توانایی قرار‌گیری در عمق 6 متری آب و مدت زمان 30 دقیقه‌ای را دارد. بنابراین با خیال راحت از این گوشی‌هوشمند در شرایط جوی متفاوت و حتی تفریحات آبی همچون شنا هم استفاده کنید.

 

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH

مشخصات سخت‌افزار گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH

آیفون هر سال زمان معرفی آیفون ها از جدیدترین پردازنده خودش هم رونمایی می‌کند. iPhone 13 جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده را دارد یعنی Apple A15 Bionic؛ که با معماری ۵ نانومتری طراحی و پیاده سازی شده است. آیفون ۱۳ در سه نسخه سخت افزاری ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی در بازار عرضه شده. که همه نسخه ها از ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده کرده‌اند.
شاید پیش خودتان بیاندیشید که ۴ گیگابایت حافظه رم نسبت به گوشی‌های اندرویدی خیلی کم است اما اینطور نیست؛ اپل طراحی و ساخت نرم‌افزار و سخت‌افزارهایش را خودش انجام میدهد، با یکدیگر هماهنگ هستند و آیفون ۱۳ با همین ۴ گیگابایت حافظه رم، عملکرد بهتری از گوشی‌های اندرویدی دارد.

ضمنا ترکیبی که پردازنده و سخت افزار دارد باعث شده که عملکرد پردازشی آیفون ۱۳ رویایی باشد. سرعت پردازشی همانطور که اپل اعلام کرده است ۲۰ درصد بیشتر شده و همین تغییر باعث شده است این پردازنده به بخش دوربین کمک کرده و عکس‌های بهتری را ثبت کند.

 

مشخصات فنی آیفون 13

در این مقاله قصد بررسی تخصصی ویژگی های فنی گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH رو ندارم و بیشتر میخواهیم راهنمایی برای انتخاب راحتتر شما باشد. در حال حاضر با توجه به مختصات ظاهری و فنی گوشی های شرکت اپل و جذابیتهای زیادی که محصولات این شرکت دارند، اکثر کاربران حتی اونایی که به هردلیلی از مشتری های این شرکت نیستن هم، اطلاعات کم و بیشی از گوشی های قبل از آیفون 13 دارند.
اما اگر بخواهیم تفاوتی که این گوشی از نظر فنی با سری قبل خودش یعنی آیفون 12 داره رو بگم ، باید به دوربینش اشاره کنیم، توی سایت خود اپل وقتی صفحه مربوط به آیفون 13 رو اسکرول می کنیم ، پررنگ ترین موردی که به چشم می خورد و اپل دارد بر رویش فوکوس می کنید، کیفیت عکسهای ثبت شده با این گوشی هست.

 

دوربین مشابه با آیفون 13

نه تنها سنسور‌های دوربین در  این گوشی‌هوشمند تفاوتی با مدل آیفون 13 ندارد، بلکه از سنسور‌های دوربین تقریبا مشابهی با آیفون 12 مینی استفاده شده است. اما بدون شک گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH در این زمینه می‌تواند عملکرد بهتر و خروجی تصاویر بسیار با‌کیفیت‌تری را به نسبت آیفون 12 مینی ارائه کند.

دلیل این اتفاق چیزی نیست جز پردازنده بسیار قدرتمند در نظر گرفته شده برای این گوشی‌هوشمند است. پردازنده قدرتمند، ISP یا همان پردازش تصویر قدرتمند‌تری را با خود به همراه دارد که تاثیر بسیار مهمی در کیفیت خروجی تصاویر می‌گذارد.

یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6، فاصله کانونی 26 میلی متر از نوع عریض به‌همراه سنسور دوربین از نوع فوق عریض (ultra wide) با رزولوشن 12 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، زاویه دید 120 درجه و فاصله کانونی 13 میلی‌متر، سنسور‌های دوربین دوگانه آیفون 13 مینی را تشکیل می‌دهند.

برای دوربین سلفی نیز، سنسور 12 مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را هم دارد، عملکرد سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در نور روز جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته است.

داینامیک رنج گوشی، جزئیات عالی و کنتراست بسیار جذاب در تصاویر خروجی ثبت شده به‌خوبی دیده می‌شود. گشودگی دریچه دیافراگم هم جذب نور بسیار خوبی دارد و این نشان از عملکرد عالی این گوشی هوشمند در ثبت تصاویر شب یا در نور کم دارد.

سنسور دوربین فوق عریض نیز با زاویه دید گسترده‌تر به نسبت سنسور دوربین اصلی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تصاویری با زاویه دید باز و بسیار جذاب (برای مثال عکاسی در طبیعت و عکس‌های گروهی) به ثبت برسانید.

 

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH

 

فیلم برداری فوق العاده جذاب

در بخش فیلمبرداری هنوز هم گوشی‌های هوشمند اپل در مقایسه با بسیاری از پرچمداران اندرویدی توانایی ارائه عملکرد بهتری را دارد. آیفون 13 مینی نیز از این اتفاق مستثنی نیست و در کنار توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه، قابلیت های ویژه و جدیدی را در این بخش با خود به‌همراه داشته است.

سنسور دوربین اصلی به قابلیت بسیار جذاب OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. قابلیتی که لرزش های ناخواسته هنگام ضبط ویدیو را به‌خوبی حذف می‌کند و در نهایت خروجی ویدیو بسیار با‌کیفیتی را به شما ارائه می‌کند. همانند نسل قبلی، سنسور دوربین این گوشی نیز توانایی ضبط ویدیو سینماتیک را دارد که بالا‌ترین کیفیت ممکن ضبط ویدیو در میان تمام پرچمداران دنیا است.

اما این بار اپل بهبود‌های چشم گیری را برای بخش فیلمبرداری این گوشی‌هوشمند در نظر گرفته تا به‌راحتی نیاز‌های یک فیلمبردار حرفه‌ای را نیز برطرف کند. فوکوس خودکار بسیار شگفت‌انگیز این دوربین، به لطف هوش مصنوعی یا همان AI، عملکرد بی‌نظیری را از خود به نمایش گذاشته است.

 

باتری گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH

خب اگه مشخصات گوشی آیفون 13 رو در بخش بررسی تخصصی همین محصول تو همین صفحه مطالعه کرده باشین، متوجه می شین که وزنش نسبت به آیفون 12، 10 گرم سنگین تر شده و یکی از عواملی که باعث این مورد شده ، افزایش حجم باتری این گوشی هست. باتری این گوشی 3240 میلی آمپر ساعت هست که با افزایش حدود 15 درصدی مواجه شده، این افزایش حجم باتری به همراه کم مصرف تر شدن پردازنده نسل جدید باعث شده که این گوشی نسبت به آیفون 12، 20 درصد بهبود عملکرد داشته باشه.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH

جمع بندی

تا قبل از رونمایی گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون 12، پرچمداران این شرکت در قالب دو یا سه گوشی‌هوشمند معرفی می‌شدند. تا اینکه آیفون 12 مینی نیز در کنار گوشی‌های هوشمند خانواده آیفون 12 معرفی شد. حال گوشی‌های هوشمند خانواده گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH به عنوان جدید‌ترین پرچمداران این شرکت روانه بازار شده‌اند و بار دیگر آیفون 13 مینی به عنوان کوچکترین عضو و البته ارزان قیمت‌ترین گوشی هوشمند خانواده آیفون 13 معرفی شد. اما قیمت ارزان تر این گوشی‌هوشمند به نسبت سایر اعضای این خانواده سبب نشده تا مشخصات قوی را با خود به‌همراه نداشته باشد و آیفون 13 مینی با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند، توانایی رقابت با پرچمداران اندرویدی را به‌خوبی دارد. بنابراین برای خرید این گوشی فوق العاده حرفه ایی میتوانید به مراکز و وبسایت های معتبر در این حوزه مراجعه کنید.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *