گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022

گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022

گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022 گوشی است که حضور آن در بازار نظرات متضادی را برمی انگیزد. فریم های بزرگ، وجود دوربین، باتری کوچک و طراحی که به نظر می رسد از سال 2014 بدون تغییر باقی مانده است، به این امر کمک می کند. در ادامه باید گفت که گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022 مزایای زیادی دارد که آن را به یک رقیب شایسته برای توجه شما تبدیل می کند.اگر آیفون SE 2022 و مدل قبلی آن در سال 2020 را مقایسه کنید، متوجه تفاوت رنگ آنها خواهید شد.

 

معرفی اجمالی گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022

سری SE گوشی‌های هوشمند شرکت اپل با بهره بردن از قیمت‌های ارزان‌تری به نسبت پرچمداران این شرکت، طرفداران بسیار زیادی در بین کاربران داشته‌اند و توانسته‌اند فروش بسیار خوبی را در بازار به خود اختصاص دهند. گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022 هم به عنوان یکی از گوشی‌های مقرون به‌صرفه این شرکت معرفی شد و مشخصات قدرتمندی را با خود به‌همراه داشت.
آیفون SE 2022 یک نمونه واقعی از یک گوشی کوچک راحت است. جلو و پشت با شیشه پوشانده شده است و طرفین با قاب آلومینیومی. در نتیجه دستگاه نازک و سبک است. اگر آیفون 13 پرو را در دستان خود نگه دارید، بهترین احساس را خواهید داشت.

 

صفحه نمایش آیفون SE 2022

صفحه نمایش گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022 دارای کیفیت تصویر عالی، روشنایی فوق العاده و رنگ هایی است که تا حد امکان طبیعی به نظر می رسد. با این حال، 4.7 اینچ قطعا مورد پسند همه نخواهد بود. بسیاری از کاربران به تماشای محتوا روی صفحه نمایشی با قطر حداقل 6 اینچ عادت دارند.

با این حال، برای جمع و جور بودن، آیفون SE 2022 نمی تواند چنین چیزی را ارائه دهد. شایان ذکر است که به نرخ رفرش تصویر 120 هرتز نیز مجهز نیست. هیچ اثری از OLED نیست.در گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022 شما همچنین یک Touch ID دریافت می کنید. بعد از سالها تکنولوژی به سطح کمال گرایی رسیده است. فورا و با دقت کار می کند. این یکی از بهترین محافظ ها در گوشی های هوشمند است.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022
گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022

فریم مستحکم آلومینیومی

اکثر گوشی‌های میان‌رده حاضر در بازار برای کم‌شدن قیمت تمام شده دستگاه از فریم پلاستیکی استفاده می‌کنند که شاید در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر ندهد و آسیب‌پذیری زیادی هم داشته باشد؛ اما آیفون SE 2022 دارای فریم میانی آلومینیومی است و با قاب پشتی یکپارچه نیست، یعنی جنس قاب پشتی با فریم متفاوت است و خوشحالیم که این اتفاق افتاده. این فریم مستحکم آلومینیومی در برابر خط‌ وخش بسیار مقاوم است و ضربات پیاپی را به‌خوبی تحمل می‌کند، در کنار این مقاومت سطحی، مقاومت درونی هم توسط ip68 که گواهی معتبر ضد آب و گردوغبار است فراهم شده که می‌تواند در برابر عمق 1 و نیم متری برای 30 دقیقه دوام بیاورد.

 

اسپیکر گوشی‌ ایفون SE 2022

اسپیکر گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022 کیفیت بسیار مطلوب و قابل‌قبولی دارد، با اینکه بلندی صدای زیادی ندارد اما کیفیت فوق‌العاده بالای آن می‌تواند راضی‌کننده باشد. اسپیکر اول به‌خوبی بیس موسیقی را انتقال می‌دهد، زیرا اسپیکر اصلی است، اما اسپیکر دوم به دلیل ادغامش با اسپیکر تماس بیس ندارد و فقط تریبل را به‌خوبی اجرا می‌کند. البته باید گفت که بلندی صدا آن‌قدر پایین نیست که آزاردهنده باشد اما به نسبت قیمت می‌توانید گوشی‌هایی با عملکرد بهتر پیدا کنید. اسپیکر استریو دربازی‌های آنلاینی مانند کالاف دیوتی موبایل و حتی فیلم دیدن می‌تواند بسیار کاربردی و هیجان‌انگیز باشد.

قاب شیشه‌ای جذاب

نوبت می‌رسد به قاب پشتی دستگاه، قابی که از جنس شیشه است و زیبایی را برای این گوشی به ارمغان آورده؛ این شیشه از فناوری خاصی برای محافظت استفاده نمی‌کند، پس باید از قاب استفاده کنید تا در صورت ضربه خوردن آسیب نبیند، اما آن‌قدر ضعیف نیست که با هر ضربه کوچکی ترک بردارد یا خرد شود. شیشه قاب پشتی شفاف است و می‌توانید انعکاس خودتان را در آن ببینید، در وسط قاب طبق رسوم لوگوی اپل قرار گرفته و در بالا سمت چپ قاب، دوربین تکی با بیرون‌زدگی بسیار کم به همراه میکروفون برای ضبط صدای بهتر در ویدئوها و فلش LED برای نور دادن در تاریکی‌ها و کمک به ثبت هرچه بهتر عکس‌ها دیده می‌شود.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022
گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022

مشخصات نرم افزاری گوشی‌ ایفون SE 2022

گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022 مجهز به جدیدترین نرم‌افزار اپل است، یعنی این گوشی ios 15.4 دارد و احتمالاً زمان خرید آپدیت ios 15.4.1 هم برای آن قابل دریافت است؛ جدیدترین گوشی ارزان اپل مانند نسخه‌های قبلی تا 6 الی 7 سال آپدیت دریافت خواهد کرد و به لطف سخت‌افزار قدرتمندش، می‌تواند به‌خوبی از پس این آپدیت‌ها تا چند سال دیگر بربیاید.

البته اپل به ضعیف کردن دستگاه‌های قدیمی با انتشار آپدیت برای آن‌ها متهم شده، اما باز هم دریافت 7 به‌روزرسانی بهتر از از رده خارج‌شدن دستگاه است. اپل این سیستم‌عامل را برای ایفون se 2022 شخصی‌سازی کرده و برخی از ویژگی‌های ios 15 موجود در ایفون 13 در این محصول وجود ندارد؛ این گوشی به‌خوبی با ios 15 تطبیق داده شده و زمان کارکردن با آن، نرمی و روان بودن رابط کاربری را احساس خواهید کرد.

 

مشخصات سخت افزاری گوشی‌ ایفون SE 2022

اما در بخش پردازنده در نظر گرفته شده، باید بدانید که این گوشی چیزی کم از گوشی‌های هوشمند خانواده iPhone 13 ندارد و به پردازنده قدرتمند A15 بایونیک اختصاصی اپل مجهز شده است. پردازنده‌ای با معماری ۵ نانومتری که به‌راحتی از پس بازی‌های سنگین مثل آسفالت ۹ بر‌می‌آید وعملکرد بسیار خوبی دارد. البته حضور این پردازنده سبب شده تا iPhone SE 2022 توانایی پشتیبانی از شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را هم داشته باشد.

 

باتری گوشی‌ ایفون SE 2022

گوشی‌های ایفون در کل در بخش باتری خیلی محبوب نیستند و همه می‌دانیم که گوشی‌های ایفون از نظر باتری به نسبت گوشی‌های دیگر ضعیف‌تر هستند؛ البته این تصور برای زمانی بود که باتری‌های دستگاه‌های پرو مکس آن‌قدر قدرتمند نبودند و دیگر برندها ایفون را به تمسخر می‌گرفتند. متأسفانه در ایفون Se 2022 هم با چالش باتری ضعیف و کم‌ظرفیت مواجه هستیم.

همچنین این گوشی دارای یک باتری 2018 میلی‌آمپر ساعتی است که با استفاده متوسط و معمول روزانه هم نیاز به حداقل 2 بار شارژ در روز دارد و اگر زیاد از اینترنت خط و برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ استفاده می‌کنید، باید بیشتر از 2 بار گوشی را شارژ کنید.

دوربین آیفون SE 2022

اپل هیچ علاقه‌ای به استفاده از لنزهای بزرگ با مگاپیکسل‌های بالا ندارد و همیشه از لنزهای 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی گوشی‌هایش استفاده می‌کند؛ گوشی iPhone SE 3 هم دارای یک لنز واید 12 مگاپیکسلی است که یک فلش LED چهارگانه در کنار آن قرار گرفته. این گوشی همان‌طور که گفتیم میان‌رده و اقتصادی محسوب می‌شود، در نتیجه چند دوربین ندارد و به استفاده از یک حسگر بسنده کرده است. در بخش سلفی هم ایفون SE 2022 از یک حسگر 7 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

دوربین گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022
دوربین گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022

فیلم برداری عالی و با کیفیت

فیلم‌برداری با گوشی‌ایفون SE 2022 بسیار لذت‌بخش است، اگر به سایز و طراحی این گوشی نگاه کنید، تصور می‌کنید که حداکثر 1080 با نرخ 60 فریم را پشتیبانی می‌کند؛ اما این گوشی می‌تواند باکیفیت 1080 و فریم ریت 240 فیلم‌برداری کند، درحالی‌که کیفیت 4K با نرخ 60 فریم هم پشتیبانی می‌شود و به دلیل وجود فناوری HDR، فیلم‌ها با بالاترین کیفیت و وضوح تصویر و رنگ ضبط می‌شوند.
از طرفی با پشتیبانی از OIS می‌توانید حرکت کنید و فیلم‌برداری کنید، کمترین لرزش در تصاویر ثبت می‌شوند که می‌توان آن را نادیده گرفت. در نتیجه لرزش‌گیر تصویر بسیار قدرتمندی روی دوربین این گوشی برنامه‌ریزی شده است که ارزش آن را بالا می‌برد.

 

جمع بندی

همانطور که می‌دانید سریSE از ارزان‌ترین نسخه‌های آیفون محسوب می‌شود که سخت‌افزار و نرم‌افزاری در حد یک پرچمدار دارند، اما طراحی آن‌ها نسبتاً قدیمیست و نمایشگر کوچکی نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارند. دوربین نیز با این که تک‌گانه است، اما کیفیت شگفت‌‎‌‎انگیزی دارد؛ باتری با وجود ظرفیت محدود، طول عمر بالایی داشته و با وجود سرعت شارژ نه چندان بالا در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود. ضمنا برای خرید این گوشی میتوانید به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *