گوشی موبایل اپل مدل iphone x

گوشی موبایل اپل مدل iphone x
گوشی موبایل اپل مدل iphone x
گوشی موبایل اپل مدل iphone x

بررسی گوشی موبایل اپل مدل iphone  x

با کیفیت‌ترین گوشی کمپانی اپل که در تیر ماه سال ۹۷ ساخته و معرفی شده . گوشی ایفون ایکس بوده است. توانایی ، طراحی ظاهری، ویژگی های سخت افزاری وآیفون X با تمامی آیفون‌هایی تولید شده  . از سوی برند اپل متفاوت است. در ادامه این مطلب به بررسی و شناخت کامل گوشی موبایل اپل مدل iphone x خواهیم پرداخت . تا ضمن شناخت مزایا و معایب این گوشی با قابلیت های آن نیزاشنا شوید . زیرا اغلب افراد در زمان خرید این محصول دچار سردگمی می شوند . پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

سبک ظاهری و صفحه نمایشگر گوشی موبایل اپل مدل iphone x

سبک طراحی که نمایندگی اپل برای ظاهر ایفون X ساخته در نظر گرفته بشدت خاص، متفاوت و زیبا است. این کمپانی برای تولید صفحه نمایشگرگوشی از مدل صفحه نمایشگر بدون حاشیه شرکت‌ هایی نظیر سامسونگ واستفاده کرده است. توجه داشته باشید چون این نوع طراحی تا پیش از این برای هیچ آیفونی در نظر گرفته نشده بود . اجرای آن در آیفون X سبب تفاوت بسیار این مدل با دیگر مدل های ایفون شده است . وزن حدودی این دستگاه ۱۷۴ گرم است و اندازه بدنه تقریبا ۱۴۳.۶ در ۷۰.۹ در ۷.۷ میلیمتر می باشد . بدنه‌ ی گوشی موبایل اپل مدل iphone x  دارای ضخامت کم و وزنی متعادل می باشد . صفحه نمایشگر بدون حاشیه ای از مهمترین طراحی های بکار رفته در این مدل به حساب می آید. بخش بالایی گوشی دارای فضایی برای مجموعه دوربین های سلفی و سنسورهای بررسی چهره گوشی خواهد بود.

جنس فریم اورجینال آیفون ایکس از فولاد ضد زنگ است. بخش جلو و پشت این تلفن همراه با شیشه پوشانده شده‌ است .  و سبب براقشدن بدنه گوشی می‌ گردد . و سبب زیبایی هرچه بیشتر آن می شود .  آیا شما در رابطه با استاندارد ضد آب IP67 اطلاعاتی دارید؟این گوشی شامل استاندارد ضد آب IP67 است . و این امکان برایش فراهم می باشد تا در مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب بدون هیچ ایرادی بگیرد.

گوشی موبایل اپل مدل iphone x
گوشی موبایل اپل مدل iphone x

قابلیت بازکردن قفل با چهره ی کاربر

تشخیص چره (Face ID) قابلیت فش آیدی به صورت تخصصی و بسیار پیشرفته است . که در سیستم این گوشی اعمال شده است . بااستفاده از این توانایی چهره فرد به اسانی از سوی تلفن همراه بررسی می‌شود . و پس از آن قفل گوشی را باز می‌کند. امکان فیس آیدیآیفون ایکس بسیار شگفت انگیز است . به گونه ای حتی دو قلوهای همسان را از یکدیگر به راحتی تشخیص می‌دهد . اگر کاربری از عینکاستفاده کند و یا مدل مو خود را تغییر دهد، آرایش کند یا ریش و سبیل داشته باشد . باز هم سیستم تشخیص چهره به آسانی وظیفه خودرا انجام می دهد .

مشخصات فنی

متاسفانه گوشی موبایل اپل مدل iphone x از حافظه جانبی ای برخوردار نمی باشد.  و شیار رم SD برای آن وجود ندارد .  بهتر میب اشد پیش از خریداری این تلفن همراه هوشمند به این نکات دقت داشته باشید.  همچنین آیفون ایکس به صورت تک سیم کارت قابل استفاده است.

مقدار روشنایی و شادابی تصاویر نمایشگر آیفون ایکس فوق العاده است. نمایشگر این گوشی از  فناوری لمس سه بعدی برخوردار است. نمایشگر سوپر آمولد برای نخستین بار در بین گوشی‌ های اپل در آیفون ایکس استفاده شده است. صفحه نمایشگر سوپر آمولد اینگوشی هوشمند ۵.۸ اینچی است . وضوح تصاویر در آن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل می باشد . نمایشگر آیفون X تصاویر منحربفرد وشادابی عرضه میکند .  و جداسازی رنگ ها در آن به خوبی انجام شده است.

چگونگی نرم افزار و سخت افزار گوشی موبایل اپل مدل iphone x

در گوشی موبایل اپل مدل iphone x از تراشه A11 Bionic  استفاده شده است . که به پردازنده اصلی شش هسته‌ای با فرکانس کاری۲.۳۹ گیگاهرتز مجهز می باشد . این شش هسته پردازشگر در دو مجموعه تقسیم بندی شده‌اند . که مجموعه اول چهار هسته با نام میسترال است و مجموعه دوم هم دو هسته ای با نام مانسون (Monsoon) قرار دارد . پردازنده گرافیکی موجود در در این تلفن همراه ازنوع Apple GPU است . که دارای سه هسته پردازشگر اصلی می باشد. ظرفیتی که برای رم آیفون ایکس به کار رفته ۳ گیگابایت ظرفیت دارد. این مدل گوشی موبایل با در دو مدل ظرفیت حافظه داخلی متفاوت به بازار عرضه شده است که ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی هستند.

قابلیت های دوربین گوشی آیفون ایکس

دو دوربین در قسمت پشتی گوشی تعبیه شده است . که هر دو شامل سنسور 12 مگاپیکسلی هستند. مقدار دهانه دیافراگم لنز عادیf/1.8 است و مقدار دهانه دیافراگم لنز تله فوتو نیز f/2.4 می باشد . دوربین مرکزی و دوگانه آیفون ایکس از قابلیت هایی نظیر فوکوسخودکار مرحله‌ای، تثبیت اپتیکال تصویر،  HDR ، زوم اپتیکال ۲X، تشخیص خودکار چهره و لبخند، فوکوس لمسی عکسبرداری پانوراما،و ضبط ویدئوی ۴K با نرخهای ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم در هر ثانیه برخوردار است.

دوربین مرکزی آیفون X توانایی ضبط ویدئوهای FHD  با قدرت ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم در هر ثانیه  را دارد. حالت پورتریت از فوقالعالده ترین حالت‌های تصویر برداری با دوربین اصلی است. این حالت عکسبرداری به این امکان را به شما می‌دهد تا روی شی یاشخص خاصی فوکوس انجام دهید . و برای تار کردن منظره پشت سر آن شخص یا آن شی اقدام کنید . توجه داشته باشید اگر درمحیط کم نور و تاریک در حال عکاسی برداری هستید . چراغ فلش LED چهارگانه آیفون ایکس به شما این امکان را میدهد تا عکسمناسبی ضبط نمایید.

دوربین سلفی این گوشی از لنزی ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. این دوربین سلفی میتواند برای ضبط ویدئوهای فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه اقدام کند . از دیگر توانایی های این دوربین امکان ضبط ویدئوهای اچ‌ دی با نرخ ۲۴۰ فریم در هرثانیه می توان اشاره کرد . دوربین سلفی آیفون X به امکاناتی نظیر تشخیص چهره و  و عکاسی پرتره ، HDR نیز برخوردار است.

گوشی موبایل اپل مدل iphone x
گوشی موبایل اپل مدل iphone x

بررسی باتری گوشی آیفون ایکس

برای ایفون ایکس از یک باتری لیتیوم یونی ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعتی برای استفاده شده است. این باتری شامل توانایی نظیر شارژسریع و شارژ بی‌سیم است. متاسفانه آداپتوری با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع در داخل این گوشی وجود ندارد . و کاربر برای دریافت این شارژر باید هزینه اضافه‌تر بپردازید. اگر کاربر استفاده معمولی از این تلفن هوشمند داشته باشد . باتری آن میتواند حدود۱۸ ساعت دووام بیاورد . طبق شنیده ها از سوی نمایندگی اپل شارژر سریع این موبایل طی زمان ۳۰ دقیقه حدود ۵۰ درصد باتری گوشیرا شارژ می‌کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *