گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس

گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس

نقد و بررسی گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس

کمپانی اپل به اخیرا بروز ترین گوشی مطرح خود با نام iPhone 11 Pro Max را معرفی و به بازار های فروش ارائه کرده است. گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس بسیار هوشمند در نمای روبه رویی همانند گوشی iPhone XS Max می باشد . و با همان ابعاد و طراحی شده است . ناچ  آن در بخش بالا قرار گرفته .  در بخش پشتی این تلفن همراه سه دوربین 12 مگاپیکسلی وجود دارد . که انتقاد های زیادی در رابطه با روش قرار گیری آنها وجود دارد. همچنین استفاده از قدرتمند ترین تراشه مخصوص اپل با نام Apple A13 Bionic در این اسمارت فون سبب شده . تا به عنوان قوی ترین محصول این شرکت معرفی شود.

صفحه نمایشگر 6.5 اینچی گوشی موبایل ایفون۱۱ پرومکس  از نوع Super Retina XDR OLED می باشد که از استاندارد HDR10 برخوردار است . و قابلیت کنتراست تصاویر رابا کیفیت بسیار دارد . قاب  پشت و بخش جلو به صورت کامل از شیشه طراحی شده . و فریم آن از نوع استیل ضد زنگ است . که علاوهبر زیبایی، استحکام آن را در مقابل ضربات احتمالی دوچندان می کند . باتری استفاده شده برای گوشی آیفون 11 پرو مکس از نوع لیتیوم یونی است . و گنجایش برابر با 3969 میلی آمپر ساعت دارد.

گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس
گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس

طراحی و کیفیت ساخت گوشی ایفون 11 pro max

گوشی iPhone 11 Pro Max در اندازه 8.1 × 77.8 × 158 میلیمتر طراحی شده . و وزنی حدود 226 گرم دارد. برای بخش جلو وپشت این گوشی از شیشه ضد خش نیز استفاده شده . و فریم آن از جنس آلومینیوم ضد زنگ است. قسمت جلویی این اسمارت فون ازسوی یک نمایشگر 6.5 اینچی پوشش دهی می شودکه حاشیه های دور و بر آن به کمترین میزان خود رسیده است . و یک بریدگی (ناچ) ظریف و تقریبا بزرگی در بالای آن مشاهده می شود .

این طراحی ناچ برای دوربین سلفی و ماژول  Face ID در نظر گرفته شده است . وحسگرهای مربوط به تنظیم نور صفحه و مجاورتی نیز با دقت زیادی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در بخش پشتی این تلفن همراه سه دوربین 12 مگاپیکسلی وجود دارد . که به نظر میرسد نحوه قرار گیری آنها در کنار هم، زیاد مورد پسند کاربران این کمپانی نمی باشد.  البته باید توجه داشت باشید که همین ساخت متفاوت در کنار افزایش عملکرد سیستم سخت افزاری، توانسته این گوشی هوشمند را به یک محصول ایده آل تبدیل کند. همچنین در قسمت پایین گوشی موبایل ایفون11  پرومکس  شاهد یک رابط Lightning و خروجی اسپیکر می باشید .

این پرچمدار اپل از استاندارد IP68 برخوردار است و می تواند در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار تا عمق 4 متر و به مدت زمان 30 دقیقه مقاومت داشته باشد . گوشی ایفون 11 پرومکس در چهار رنگ خاکستری، نقره ای، طلایی و سبز تولید و وارد بازارشده است .  که بیانگر مات و بسیار جذابی دارد.

گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس
گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس

صفحه نمایشگر به کار رفته در گوشی هوشمند ایفون ۱۱ پرومکس

پنل استفاده شده در صفحه نمایشگر گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس  از نوع OLED است . که کمپانی اپل آن را Super Retina XDR نامیده است . که حساسیت لمسی  زیادی با قدرت 120 هرتز دارد. باتوجه به سخنان این کمپانی مقدار نور صفحه نمایشگر گوشی های ایفون در شرایط معمولی بیش از 800 نیت است .  ولی در گوشی ایفون ۱۱ پرومکس این مقدار به 1200 نیت هم خواهد رسید .

درساخت قاب جلویی این گوشی هوشمند تلاش کرده اند .تا حاشیه های اطراف نمایشگر را به کمترین مقدار برسانند .  تا بخش بیشتری به آن اختصاص داده شود. ابعاد این صفحه نمایش 6.5 اینچ است  و تقریبا 83.7 درصد از قسمت پنل جلو را دربر گرفته است. رزولوشننمایشگر آیفون 11 پرو مکس 2688 × 1242 پیکسل بوده که در مجموع آن برابر با 458ppi است.

همچنین این صفحه نمایشگر درمقابل خط و خش مقاوم است. و دارای پوشش دهی ضد چربی و اثر انگشت می باشد. از دیگر مشخصات این اسمارت فون می توان به توانایی پشتیبانی از HDR10، Wide Color Gamut و True Tone اشاره کرد. این صفحه نمایشگر از استاندارد Dolby Vision برخوردار است . و می تواند برای بهتر نمایش تصاویر از قابلیت نمایش طیف رنگی وسیعی استفاده کند. اما توجه داشته باشید که روشنایی نمایشگر نیز به صورت خودکار با توجه به نور محیط تنظیم می گردد .

بررسی قدرت و کیفیت دوربین

کمپانی ایفون برای افزایش قسمت تصویربرداری گوشی موبایل ایفون11 پرومکس از 3 دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است . کهدارای فوکوس خودکار تشخیص فاز هستند. لنزهای قرار گرفته شده در این گوشی هوشمند از نوع واید (Wide)، تله فوتو(Telephoto) و اولترا واید (Ultrawide) بوده . و به ترتیب شامل گشودگی دیافراگم f/1.8، f/2.0 و f/2.4 می باشند.

قرار گیری لنزاولترا واید می تواند زاویه دید 120 درجه را در اختیار کاربران قرار دهد . و چهار برابر قسمت بزرگ تری را در مقایسه با دوربین های مدلقدیمی تر گوشی های اپل تصویر برداری کند. فلش موجود در این دوربین هوشمند از چهار LED تشکیل شده . و از فناوری True Tone برخوردار است . این فناوری متناسب با نور غالب در محیط سوژه مورد نظر، نورهایی از رنگ سفید و زرد را با هم ترکیب و مقدار نورمحیط را تنظیم می کند.

همچنین استفاده از توانایی دیپ فیوژن (Deep Fusion) در دوربین اسمارت فون iPhone 11 Pro Max اینامکان را به وجود اورده است . تا تصاویر با مناسب ترین کیفیت ثبت شوند . دوربین گوشی آیفون 11 پرو مکس با بهره مندی از این قابلیت هوشمند می تواند به محض فشردن دکمه شاتر همزمان 9 عکس را ثبت نماید . و با استفاده از یادگیری ماشین، در کوتاه ترین زمان پیکسل به پیکسل آن را مورد نمایش قرار دهد . تا در پایان تصویری با بالاترین کیفیت و کمترین نویز را در نمایش بگذارد. علاوه بر مواردگفته شده دوربین این گوشی پرچمدار شامل لرزشگیر اپتیکال است . و قابلتی ثبت تصاویر HDR و پانوراما را دارد و همچنین می تواندعکس های 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.

گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس
گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس

بررسی بخش نرم افزارهای موجود در موبایل ایفون 11 پرومکس

گوشی موبایل ایفون 11  پرومکس به سیستم عامل iOS 13 مجهز می باشد.  که اپل در ساخت آن از توانایی Dark Mode نیز استفادهک رده است. این قابلیت هنگامی که در حالت خودکار قرار می گیرد .  متناسب با روشنایی و نور محیط و تغییرات شب و روز به صورت هوشمندانه نور و رنگ آیتم ها و اپلیکیشن ها را بین دو بخش Dark و Light تغییر می دهد تا چشم کاربران مورد آسیب قرار نگیرد . 

همچنین محیط iOS 13 برای مصرف اینترنت موبایل و وای فای صرفه جویی شده . تا مصرف باتری در این زمان ها به کمترین میزان خودبرسد. از دیگر مشخصات این سیستم عامل می توان به توانایی استفاده از فرمان های حرکتی اشاره نمود . با وجود این توانایی کاربرمی تواند با حرکت همزمان سه انگشت خود در جهات متفاوت بر روی صفحه نمایشگر اعمال Cut, Copy, Paste, Undo, Redo رابرای متن های انتخاب شده خود به کار ببرد.

سخت افزار

اپل برای قسمت سخت افزاری گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس  از تراشه Apple A13 Bionic استفاده کرده است. که قابلیت بسیاری در پردازش داده ها و گیمینگ دارد. این تراشه قوی از شش هسته پردازشی برخودار است که هرکدام به صورت جداگانه شامل 2 هستهLightning با سرعت 2.65 گیگاهرتز و 4 هسته Thunder با سرعت 1.8 گیگاهرتز هستند . این گوشی هوشمند با حافظه های داخلی گوناگون نظیر 64، 256 و 512 گیگابایت وارد بازارهای فروش شده است .

که در هر سه مورد، مقدار حافظه رم 4 گیگابایت می باشد. اما باید توجه داشت که این اسمارت فون امکان مدریت از کارت حافظه جانبی را ندارد و لازم است تا کاربران دقت کافی را در انتخابمناسب ترین گزینه در برابر نیاز خود داشته باشد.

توامندی باتری

انرژی مورد نیاز گوشی موبایل ایفون 11 پرومکس از سوی یک باتری 3969 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونی ساخته شده . این باتری با استفاده از امکان شارژ سریع 18 واتی، 50 درصد از گنجایش گفته شده را تنها در زمان 30 دقیقه شارژ می کند. همچنین برخودار بودن این باتری به توانایی شارژ بی سیم نیز به کاربران کمک می کند . تا در زمان استفاده از گوشی خود، به اسانی آن را شارژ کنند . این گنجایش در نظر گرفته شده می تواند گوشی را تا 20 ساعت برای مکالمه، 15 ساعت برای وبگردی، 19 ساعت برای تماشای ویدئو و 80 ساعت برای گوش دادن به موسیقی روشن نگه دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *