گوشی ایفون 11پرو

گوشی ایفون 11پرو

معرفی گوشی ایفون 11پرو

کمپانی اپل در سپتامبر 2019، از دوره ی جدید موبایل های پرچمدار خود به نام های iPhone 11 Pro ،iPhone 11 Pro Max وiPhone 11 رونمایی کرد . فبلت iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max نظیر دوره های گذشته خود یعنی موبایل iPhone XS وگوشی iPhone XS Max از صفحه نمایشگر 5.8 و 6.5 اینچی برخوردار است . اما از نظر ساخت دوربین و سخت افزار دچارتغییراتی شده است .  از جمله این تغییرات میتوان به ماژول دوربین سه گانه، چیپست A13 Bionic و سیستم عامل iOS 13 آن اشاره نمود. در این مقاله سعی داریم ، به شناخت گوشی ایفون 11 پرو بپردازیم .  که در مقایسه با موبایل iPhone 11 Pro Max دارای ابعاد وحجم کمتری می باشد .

مشخصات ظاهری ایفون 11پرو

گوشی ایفون 11 پرو
گوشی ایفون 11 پرو

گوشی آیفون 11 پرو با تنه ی شیشه ای و فریم استیل ضد زنگ، از استاندارد IP68 برخودار است . که تا عمق 4 متر به مدت 30 دقیقه در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می باشد.  اسمارت فون گوشی ایفون 11 پرو شامل صفحه نمایشگر 5.8 اینچی با پنل OLED است. که دارای رزولوشن 2436 × 1125 پیکسل می باشد . این پنل، با شیشه ضد خش پوشیده می شود . و دارای پوشش ضد چربی واثر انگشت  است.

نمایندگی اپل ادعا کرده که چیپست آیفون جدید به حدی سریع، قوی و هوشمند ساخته شده . که در هیچ اسمارت فون دیگری دیده نمی شود . و تا سال ها از هر تراشه دیگری جلوتر است. تراشه A13 Bionic با لیتوگرافی افزایش پیدا کرده . +7nm، ازپردازنده 6 هسته ای، حافظه های داخلی 64، 256 و 512 گیگابایت و حافظه رم 4 بهره مند بوده . و امکان پشتیبانی از درگاه حافظه جانبی را ندارد. آیفون 11 پرو از یک باتری غیر قابل تعویضی با گنجایش 3046 میلی آمپر ساعت برخودار است . که در برار با موبایلiPhone 11 Pro Max گنجایش کمتری دارد. پرچمدار جدید اپل با سیستم عامل iOS 13 وارد بازار خواهد شد.

تولید و کیفیت ساخت گوشی ایفون 11پرو

 گوشی ایفون 11پرو دارای نمایشگر 5.8 اینچی است . که 82.1 درصد از پنل روبه رویی را مخصوص خود قرار داده. پنل های پرچمدار جدید اپل با پوشش دهی. شیشه ای، از فریم استیل ضد زنگ برخوردار هستند . با دیدن قاب پشتی، دوربین سه گانه ایمشاهده میکنیم . که داخل یک مربع در سمت چپ گوشی قرار گرفته است.

اسپیکر این گوشی نیز در لبه پایینی و در مجاورت پورت لایتنینگ قرار دارد . و خبری از پورت USB Type C نمی باشد . همچنین در قسمت سمت راست، دکمه خاموش و روشن و در بخش سمت چپ، کلیدهای کنترل صدا و کلید Ring/Silent قرار دارد. آیفون 11 پرو با اندازه 8.1 × 71.4 × 144، از گوشی iPhone 11‌ کوچک تر می باشد . و وزن آن حدود 188 گرم است. این اسمارت فون به حسگرهای بررسی چهره، فشار سنج، قطب نما، مجاورتی،شتاب سنج و ژیروسکوپ مجهز می باشد . و در رنگ های طلایی، نقره ای، خاکستری و سبز وارد  بازار های فروش خواهد شد.

گوشی موبایل ایفون 11 پرو
گوشی موبایل ایفون 11 پرو

ابعاد صفحه نمایشگر و ویژگی های آن در گوشی ایفون 11 پرو

گوشی ایفون 11 پرو با برخوداری از پنل OLED، به نمایشگر Super Retina XDR مجهز شده است. این صفحه نمایشگر شامل رزولوشن 2436 × 1125 پیکسل می باشد . و از تراکم پیکسلی 458ppi و در مقایسه با اندازه 19.5:9 برخوردار است. نمایشگرآیفون 11 پرو، 82.1 درصد از پنل بخش جلویی را به خود اختصاص داده . و توانایی تفکیک 16 میلیون رنگ را دارد.

همچنین با شیشه ضد خش (Scratch-resistant glass) و پوشش دهی ضد چربی و اثر انگشت (Oleophobic Coating) محافظت می گردد. و باکنتراست فوق العاده 2 میلیون به یک و روشنایی زیاد از امکان نمایش طیف رنگی وسیع بهره می برد. روشنایی نمایشگر گوشی در زیرنور خورشید، 800 نیت است . که زمان عکاسی HDR و ضبط فیلم های 4K با توانایی HDR، به 1200 نیت نیز می رسد. همچنین  ازاستاندارد HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می نماید .

و با سرعت 120 هرتز (120Hz touch-sensing) تماس دست کاربر رابا سطح گوشی شناسایی میکند . در آیفون جدید، تکنولوژی Haptic Touch نیز قرار دارد که جایگزین 3D Touch شده است. ازتوانایی های دیگر این نمایشگر میتوان به وضعیت Night Shift اشاره کرد . که با جایگزین شدن رنگ های گرم به جای رنگ آبی، سبب رساندن آسیب کمتر به چشم های کاربر در شب و یا محیط های کم نور می شود. همچنین کاربران با فعال کردن گزینه Tap or raise to week، برای دیدن سریع تر نوتیفیکیشن ها می تواند روی صفحه ضربه بزند یا موبایل را مقابل صورت خود بگیرد.

کیفیت و قابلیت های دوربین گوشی ایفون 11 پرو

گوشی ایفون 11 پرو برخلاف دوره های گذشته  آیفون، به یک دوربین سه گانه با مشخصات نوین Deep Fusion مجهز شده است . که تصاویری با وضوح زیاد و کوتاه ترین نویز به ثبت می رساند. این دوربین داخل یک مربع در سمت چپ قاب پشتی قرار دارد . و شامل لنزهای عریض (Wide)، تله فوتو (Telephoto) و فوق عریض (Ultrawide) می باشد. این لنزها به ترتیب از پنجره ی دیافراگم f/1.8 ،f/2.0 و f/2.4 و فاصله مرکزی 26، 52 و 13 میلیمتر برخوردارند .

از دیگر مشخصات دوربین آیفون 11 پرو میتوان به عکاسی HDR،فلش LED چهارگانه / Dual-Tone و قابلیت شب اشاره نمود . که به صورت اتوماتیک در فضاهای کم نور فعال می شود. همچنین ازتوانایی فوکوس اتوماتیک شناسایی فاز، لرزشگیر اپتیکال (OIS) و زوم اپتیکال 2 برابر برخوردار است. دوربین سلفی دوگانه آیفون 11 پرو نیز شامل لنز عریض و یک سنسور از نوع SL 3D می باشد . که از پنجره ی دیافراگم f/2.2، فاصله مرکزی 23 میلیمتر و امکان عکاسی HDR بهره مند است .

اپل در پرچمدار خود، از مدل جدید برنامه Filmic Pro نیز استفاده کرده است . که به کاربر توانایی تصویر برداری همزمان با دوربین اصلی و سلفی را می دهد. همچنین هر دو دوربین اصلی و سلفی موبایل ایفون 11 پرو با سنسور 12 مگاپیکسل، توانایی به ثبت ویدئوهایی با کیفیت 4K هستند.

ایفون 11 پرو
ایفون 11 پرو

بررسی بخش سخت افزار و سیستم عامل به کار رفته در گوشی ایفون 11 پرو

گوشی آیفون 11 پرو با مدل 13 سیستم عامل iOS وارد بازار خواهد شد . که عملکرد سریع تری در مقایسه با سیستم عامل iOS 12 دارد. از جمله توانایی سیستم عامل iOS 13 میتوان به قابلیت تاریک (Dark Mode) اشاره کرد . که از طریق Control Center یاقسمت Display & Brightness در تنظیمات فعال می گردد . این مشخصه در کاهش مصرف باتری و استفاده آسان تر از موبایل درمحیط های کم نور تاثیر گذار می باشد.

حسگر شناسایی  چهره آن نیز نسبت به نسل های قبلی ، 30 درصد با سرعت بیشتری عمل میکند. همچنین گوشی ایفون 11 پرو دارای دستیار صوتی اپل (Siri) می باشد . که به پیشنهاد های کاربر سریع تر از قبل جواب می دهد. این دستیار صوتی هنگامی که کاربر در حال رانندگی است . می تواند تماس را پاسخ دهد . و امکان ترجمه، پخش موسیقی، ارسال پیام ونیز دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *