راهنمای خرید آیفون: چگونه دستگاه مناسب را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید آیفون: چگونه دستگاه مناسب را انتخاب کنیم؟

اپل طیف گسترده ای از دستگاه ها را برای برآوردن نیازها و بودجه های مختلف ارائه می دهد. هر مدل آیفون، قدیمی یا جدیدترین، ویژگی‌های متمایز خود را دارد، از دوربین‌های باکیفیت گرفته تا پردازنده‌های بهبودیافته تا شارژ سریع. خرید آیفون جدید به بودجه شما، نیازهای روزانه و ویژگی هایی که بیشتر استفاده خواهید کرد بستگی دارد. در این راهنمای خرید آیفون، مدل‌های مختلف آیفون را با جزئیات توضیح می‌دهیم و ویژگی‌های آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنیم.

وقتی تصمیم به خرید یک آیفون جدید می‌گیرید، آنچه را که برای شما مهم‌تر است، در نظر بگیرید – اینکه آیا می‌خواهید دوربین بهتری برای گرفتن عکس‌های باکیفیت، عمر باتری طولانی یا اندازه صفحه‌نمایش بزرگ باشد – و اینها را با بودجه خود متعادل کنید. مدل های قدیمی اغلب ارزان تر از جدیدترین ها هستند، اما ویژگی های پیشرفته ای را ارائه نمی دهند. از سوی دیگر، مدل های جدیدی مانند آیفون 15 ممکن است گران قیمت باشند، اما از آخرین ویژگی های فناوری آن پشیمان نخواهید شد. این گوشی دارای بدنه تیتانیومی، سیستم دوربین دوگانه پیشرفته و صفحه نمایش شبکیه چشم است. این راهنمای خرید آیفون اپل به شما کمک می کند دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. 

نیازهای خود را برای خرید یک گوشی جدید ارزیابی کنید

ارزیابی نیازهای شما قبل از خرید یک گوشی جدید برای انتخاب دستگاه مناسب مهم است. به استفاده خود فکر کنید – آیا برای استفاده روزانه است؟ استفاده کاری؟ بازی؟ یا عکاسی؟ ویژگی هایی را که برای شما ضروری هستند، مانند کیفیت دوربین، عمر باتری یا صفحه نمایش بزرگ در نظر بگیرید. آخرین اما نه کم اهمیت، در مورد بودجه خود فکر کنید تا تعیین کنید چقدر حاضرید برای یک گوشی جدید بپردازید. 

تصمیم بگیرید کدام برند را انتخاب کنید – چرا آیفون را انتخاب کنید؟

راهنمای خرید آیفون: چگونه دستگاه مناسب را انتخاب کنیم؟

بازار گوشی‌های هوشمند امروزی پر از گزینه‌ها است، از گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت گرفته تا دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه که سریع و قابل اعتماد هستند. با این حال، با وجود چنین تنوع وسیعی از دستگاه‌های موجود در محدوده‌های قیمتی مختلف، تصمیم گیری در مورد خرید دستگاه ممکن است گیج کننده باشد.

اما، اگر به دنبال دستگاهی هستید که نه تنها قابل اعتماد، سریع و دارای آخرین ویژگی‌ها باشد، بلکه دستگاهی شیک، زیبا، و کاربر محور با در نظر گرفتن کیفیت ساخته شده باشد، بهتر از اپل نیست. .

بیایید مقایسه‌ای بین اپل و سامسونگ، دو تا از بزرگترین و قدیمی‌ترین غول‌های بازار گوشی‌های هوشمند، بررسی کنیم و تفاوت‌های هر دوی آنها را در ارائه‌هایشان ارزیابی کنیم.

ویژگیآیفون (iOS)سامسونگ (اندروید)
سیستم عاملرابط کاربری روان و کاربرپسند با به روز رسانی های مکرر برای ارائه تجربه بهینه.بر اساس اندروید که توسط طیف گسترده ای از تولید کنندگان ارائه می شود. بسیار قابل تنظیم اما کمتر منحصر به فرد.
ادغام اکوسیستمیکپارچگی استثنایی و سازگاری متقابل با سایر دستگاه ها و خدمات اپل.ادغام خوب با سایر دستگاه ها و سرویس های سامسونگ مانند Samsung Cloud، اما به طور کلی نسبت به اکوسیستم اپل منسجم کمتری دیده می شود.
در دسترس بودن برنامهمجموعه ای انحصاری از برنامه هایی که اغلب به دلیل ترجیح توسعه دهندگان برای پلتفرم، ابتدا ویژگی های جدید دریافت می کنند. اپل برنامه ها را قبل از ارائه در اپ استور به طور کامل بررسی می کند و امنیت و بهینه سازی بالاتری را تضمین می کند. انواع برنامه های کاربردی رایگان وجود دارد. با این حال، آنها تحت یک فرآیند بررسی دقیق مانند اپل قرار نمی‌گیرند، بنابراین برنامه‌ها ممکن است تاخیر داشته باشند یا به نرمی اپل نباشند.
پشتیبانی نرم افزاربه روز رسانی نرم افزار طولانی مدت (5-6 سال) که امنیت و آخرین ویژگی ها را تضمین می کند.به طور معمول، 3-4 سال به روز رسانی، به طور قابل توجهی در بین مدل ها متفاوت است.
سازگاری رابط کاربریUI و UX بسیار سازگار در همه برنامه ها و عملکردهای سیستم.UI ناسازگار در برنامه‌ها و سازندگان مختلف.
امنیتپیشرو در صنعت با فرآیندهای دقیق بررسی برنامه ها و به روز رسانی های امنیتی منظم.به طور کلی امن است، اما به عنوان یک نرم افزار عملیاتی باز، در مقایسه با iOS در معرض خطر بیشتری از بدافزار و هک است.
حدود قیمتقیمت بالاتر، اما با کیفیت ساخت، اکوسیستم و ارزش فروش مجدد قابل توجیه است.مدل هایی که با قیمت های مختلف قیمت گذاری می شوند، کیفیت و ارزش متفاوتی را ارائه می دهند. مدل های پریمیوم از نظر قیمت قابل مقایسه هستند اما در ارزش فروش مجدد متفاوت هستند.
ادغام خانه هوشمندپشتیبانی گسترده از دستگاه های خانه هوشمند از طریق HomeKit، با اتوماسیون ایمن.با بسیاری از دستگاه ها سازگار است اما فاقد امنیت و سادگی HomeKit است.
خدمات ابریiCloud پشتیبان گیری آسان و بسیار امن ارائه می دهد.Samsung Cloud و Google Drive ویژگی‌های مشابهی را ارائه می‌کنند، اما با یکپارچگی کمتر.
واقعیت افزودهقابلیت‌های AR برتر عمیقاً با iOS و سخت‌افزار یکپارچه شده است.از AR پشتیبانی می کند اما معمولاً با یکپارچگی کمتر و عملکرد پایین تر.
کاراییعملکرد آرام تر که با افزایش سن کاهش نمی یابد.عملکرد مشابهی دارد اما با بالا رفتن سن دستگاه شروع به کند شدن می کند.
ارزش فروش مجددبالاترین ارزش فروش مجدد در کل بازار به دلیل عملکرد بدون تاخیر و کیفیت ساخت برتر.دستگاه‌ها سریع‌تر مستهلک می‌شوند و مانند اپل نمی‌توانند ارزش فروش مجدد ثابتی داشته باشند.
زیبایی شناسیطراحی شیک و زیبایی شناسی که با در نظر گرفتن تاثیرگذاری ساخته شده است و از مواد درجه یک مانند تیتانیوم استفاده می کند.دستگاه های حجیم که همچنین شیک و زیبا هستند اما فاقد جذابیت ممتاز آیفون هستند.
دوربینسیستم های دوربین پیشرفته که در کیفیت فیلم و دقت رنگ عالی هستند.تعداد مگاپیکسل بالا، اما گاهی اوقات از نظر رنگ و دقت جزئیات ناسازگار است.
استراق سمع کردنAirDrop امکان اشتراک‌گذاری بی‌وقفه و فوری عکس‌ها، ویدیوها و غیره را بین دستگاه‌های نزدیک اپل بدون نیاز به اینترنت فراهم می‌کند.سامسونگ Quick Share را ارائه می دهد، اما در مقایسه با AirDrop کندتر است.
Apple Music یا iTunesاپل پلتفرم پخش موسیقی خود را دارد که کاربران می توانند مشترک شوند و از جمله ویژگی های دیگر به جدیدترین موسیقی دسترسی داشته باشند.سامسونگ چنین پلتفرم پخش جریانی را برای ارائه ندارد. با این حال، Apple Music در دستگاه های سامسونگ قابل دسترسی است.
پیدا کردن منبرنامه «Find My» به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکان دستگاه‌های اپل خود را ردیابی کنند، مکان‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و دستگاه‌های گمشده را حتی در حالت آفلاین پیدا کنند.«Find My Mobile» سامسونگ ویژگی‌های ردیابی مشابهی را ارائه می‌کند، اما عموماً نسبت به اپل یکپارچه‌تر است.

هنگام انتخاب مدل آیفون به این ویژگی ها توجه کنید 

اگر تصمیم خود را برای خرید آیفون گرفته‌اید، در زیر برخی از ویژگی‌هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

بودجه

اولین و مهمترین نکته بودجه است. اپل در سال‌های اخیر طیف مدل‌های خود را گسترش داده و اکنون 5 دستگاه شامل 4 نوع از یک مدل و آیفون SE مقرون به صرفه ارائه می‌کند.

بسته به بودجه و مورد استفاده شما، در اینجا طیف وسیعی از مدل های آیفون را می توانید خریداری کنید .

  • آیفون SE
  • آیفون 15
  • آیفون 15 پلاس
  • آیفون 15 پرو
  • آیفون 15 پرو مکس

آیفون SE مدل ابتدایی آیفون است که قیمت آن بین 429 تا 580 دلار است و سپس آیفون 15 با قیمتی حدود 800 دلار عرضه می شود. مدل‌های Pro دستگاه‌های ممتاز اپل با ویژگی‌های اضافی و فلز ممتاز با قیمت بالای 1000 دلار هستند.

اندازه صفحه نمایش و نمایشگر

اپل اندازه های مختلف صفحه نمایش را در طیف وسیعی از مدل های خود ارائه می دهد. آیفون SE دارای کوچکترین صفحه نمایش و دارای پنل LCD است. همانطور که در محدوده به سمت بالا حرکت می کنید، همه مدل ها شروع به اشتراک گذاری صفحه نمایش OLED می کنند، اما اندازه صفحه نمایش متفاوت است. آیفون 15 و 15 پرو مکس هر دو 6.1 اینچی ارائه می دهند در حالی که پرو و ​​پرو مکس 6.7 اینچی ارائه می کنند.

عمر باتری

از آنجایی که زندگی ما بسیار به تلفن های هوشمند وابسته شده است، عمر باتری عامل مهمی است که قبل از تصمیم گیری باید در نظر گرفت. مدل‌های iPhone Pro Max بزرگترین باتری را ارائه می‌دهند (4441mAh برای 15 Pro Max) و بهترین توصیه برای کاربرانی است که دغدغه اصلی آنها باتری است و نه بودجه.

کیفیت دوربین

وقتی صحبت از کیفیت دوربین به میان می آید، مدل های Pro برنده آشکار هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که دوربین های آیفون معمولی خوب نیستند. آنها واضح و عالی در ثبت جزئیات یا رنگ هستند، اما مدل های Pro با دوربین اضافی، حالت Pro و سازگاری با RAW که برای حرفه ای ها مناسب تر است، یک گام به جلو برداشته می شود. 

اما اگر از دستگاه خود برای استفاده روزمره استفاده می کنید، دوربین در مدل های غیر پرو برای شما عالی است.

ارزش فروش مجدد

یکی از بهترین چیزهای اپل این است که ارزش فروش مجدد را نسبتاً بهتر از سایر تولید کنندگان در بازار حفظ می کند. در میان سری آیفون، مدل‌های پرو بهترین ارزش را دارند، به‌ویژه آنهایی که رنگ‌های منحصر به فرد دارند.

گزینه های ذخیره سازی

آیفون‌ها گزینه‌های ذخیره‌سازی مختلفی را در گوشی‌های هوشمند خود ارائه کرده‌اند. برای جدیدترین آیفون 15، گزینه ذخیره سازی با 128 گیگابایت شروع می شود و تا 512 گیگابایت می رسد که برای اکثر افراد بیش از اندازه کافی است. با این حال، اگر فایل‌های بزرگی دارید و ترجیح می‌دهید همه داده‌ها را روی دستگاه خود نگه دارید، ممکن است مدل Pro را ترجیح دهید که حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی 1 ترابایت را ارائه می‌دهد.

امکانات

اگر می‌خواهید جدیدترین و بهترین ویژگی‌ها مانند ProMotion، سازگاری RAW، جزیره دینامیک و ویژگی‌های دوربین را داشته باشید، به سراغ مدل‌های Pro بروید. با این حال، اگر فکر می کنید که این ویژگی ها ارزش دلار اضافی را ندارند، به سراغ آیفون استاندارد بروید. 

مقایسه مدل های آیفون 

چه بخواهید یک دستگاه جدید یا یک دستگاه دست دوم قدیمی بخرید، در اینجا جدول مقایسه ای وجود دارد تا به شما کمک کند بهتر تصمیم بگیرید چه آیفونی بخرید.

ویژگی هایآیفون 15آیفون 14آیفون 13
انواعآیفون 15  آیفون 15 پلاس آیفون 15 پرو آیفون 15 پرو مکسآیفون 14  آیفون 14 پلاس آیفون 14 پرو آیفون 14 پرو مکسآیفون 13 مینی  آیفون 13 آیفون 13 پرو آیفون 13 پرو مکس
ظرفیت باتری3367 میلی آمپر ساعت3279 میلی آمپر ساعت3227 میلی آمپر ساعت
صفحه نمایش6.1 اینچی Super Retina XDR6.1 اینچی Super Retina XDR6.1 اینچی Super Retina XDR
نمایش دادنOLED با Dynamic Islandشما هستید شما هستید
بدنآلومینیوم (پشت شیشه ای رنگ آمیزی شده)آلومینیوم (با پشت شیشه ای)آلومینیوم (با پشت شیشه ای)
تراشهA16 BionicA15 BionicA15 Bionic
دوربین48 مگاپیکسل دوگانه (اصلی) هوشمند HDR 512 مگاپیکسل دوگانه (اصلی) هوشمند HDR 412 مگاپیکسل دوگانه (اصلی) هوشمند HDR 4
زوم اپتیکالزوم اپتیکال 3 برابر، زوم اپتیکال 2 برابر. محدوده زوم اپتیکال 6 برابر0.2x زوم اپتیکال.2 برابر زوم اپتیکال
پورت شارژUSB-Cرعد و برقرعد و برق
تلفن همراه و بی سیم5G بلوتوث 5.35G بلوتوث 5.35G بلوتوث 5.0

اگر بودجه شما کافی نیست، گزینه های جایگزین را در نظر بگیرید 

اگر بودجه شما کم است، مشکلی نیست. خرید آیفون لزوما به این معنا نیست که باید به به روزترین مدل جدیدترین آیفون بسنده کنید. اگر بودجه کمی دارید، می توانید به دستگاه قدیمی تری بسنده کنید.

یکی از بهترین چیزها در مورد آیفون این است که بهینه سازی شده است تا با افزایش سن، سرعت آن کاهش یا از دست برود. از آنجایی که جدیدترین دستگاه‌ها بسیار قدرتمند شده‌اند، دستگاه‌های قدیمی‌تر برای اکثر کاربران کافی هستند. 

در اینجا چند گزینه وجود دارد که اگر بودجه شما کافی نیست در نظر بگیرید:

خرید مدل های قدیمی آیفون

اگر می خواهید در عین لذت بردن از تجربه iOS در پول خود صرفه جویی کنید، در نظر گرفتن یک مدل قدیمی آیفون می تواند گزینه خوبی باشد. در اینجا دلیل آن است:

  • اگرچه این دستگاه‌ها ممکن است آخرین ویژگی‌های پیشرفته را نداشته باشند، اما همچنان عملکرد خوبی دارند و می‌توانند جدیدترین نسخه‌های iOS را اجرا کنند. 
  • آیفون‌های قدیمی‌تر مقرون به صرفه‌تر هستند، از این رو آنها را برای کسانی که بودجه کمی دارند یا برای والدینی که می‌خواهند اولین گوشی هوشمند خود را برای فرزندانشان تهیه کنند، انتخابی جذاب می‌سازد.

با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که مدل‌های قدیمی‌تر در نهایت در آینده به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل را دریافت نمی‌کنند. این ممکن است به طور بالقوه چنین دستگاه هایی را در دراز مدت در برابر خطرات امنیتی آسیب پذیر کند. علاوه بر این، عمر باتری و عملکرد کلی ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد، بنابراین توصیه می شود این عوامل را در نظر داشته باشید.

خرید آیفون بازسازی شده

مدل های بازسازی شده نیز جایگزین بسیار خوبی برای خرید دستگاه جدید (گران تر) هستند. در اینجا دلیل آن است:

  • آیفون های بازسازی شده توسط اپل یا یک فروشنده شخص ثالث به طور کامل بازرسی، تعمیر و به حالت جدید بازیابی می شوند. 
  • آنها اغلب با گارانتی ارائه می شوند و می توانند در مقایسه با دستگاه های جدید، صرفه جویی قابل توجهی را ارائه دهند.

زمانی که آیفون های بازسازی شده را در نظر می گیرید، فقط از منابع معتبر خرید کنید تا از مشکلاتی مانند دستگاه های تقلبی یا بد بازسازی شده جلوگیری کنید. علاوه بر این، انتخاب مدل‌های بازسازی‌شده ممکن است محدود باشد و گزینه‌های موجود ممکن است همیشه با مشخصات یا ترجیحات رنگ مورد نظر شما هماهنگ نباشند.

خرید آیفون دست دوم

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، شما همچنین می توانید خرید یک آیفون دست دوم را در صورت داشتن بودجه در نظر بگیرید. با تحقیق و احتیاط مناسب، می‌توانید معاملات خوبی را در مورد آیفون‌هایی که قبلاً متعلق به آنها بوده‌اند، پیدا کنید که هنوز هم عمر زیادی در آنها باقی مانده است.

در هنگام خرید آیفون دست دوم باید به نکات زیر توجه کنید:

  • بسیار مهم است که دستگاه را به طور کامل برای هرگونه آسیب فیزیکی، آسیب آب، یا سایر مسائلی که ممکن است بر عملکرد آن تأثیر بگذارد، بازرسی کنید. 
  • باید مطمئن شوید که دستگاه فاقد هرگونه قفل حامل یا قفل فعال‌سازی است که می‌تواند مانع استفاده شما از آن با ارائه‌دهنده خدمات دلخواهتان شود.
  • همچنین توصیه می‌شود آیفون‌های کارکرده را از فروشندگان معتبر یا از طریق پلتفرم‌های قابل اعتمادی که محافظت از خریدار و سیاست بازگرداندن را ارائه می‌دهند، خریداری کنید. 

نظرات و بازخورد کاربر را بررسی کنید

راهنمای خرید آیفون: چگونه دستگاه مناسب را انتخاب کنیم؟

قبل از خرید یک آیفون جدید، همیشه خوب است که هم نظرات حرفه ای و هم بازخورد واقعی کاربران را بخوانید . این بررسی‌ها می‌تواند به شما کمک کند مزایا و معایب مدل آیفونی را که می‌خواهید بخرید شناسایی کنید و به شما کمک کند بفهمید که آن دستگاه چگونه به صورت روزانه به شما خدمات می‌دهد.

گارانتی و پشتیبانی طولانی مدت را در نظر بگیرید

هنگام تصمیم گیری برای خرید یک آیفون جدید، به دنبال گارانتی باشید – آنها برای چه مدت دستگاه جدید شما را پوشش می دهند، و شامل چه مواردی می شود؟ آیا خسارت های تصادفی تحت پوشش قرار می گیرند یا باید یک طرح بیمه اضافی خریداری کنید؟ همچنین، درباره پشتیبانی مشتری آنها تحقیق کنید – نحوه برخورد آنها با سؤالات یا مسائل. 

این موارد به شما کمک می کند در صورت بروز هر گونه مشکلی در آینده، نحوه برخورد با آیفون جدید خود را برنامه ریزی کنید. 

نتیجه

پیدا کردن آیفون مناسب فقط به مشخصات مربوط نمی شود، بلکه به این موضوع می پردازد که چگونه گوشی در دراز مدت در زندگی شما قرار می گیرد. با در نظر گرفتن دقیق نظرات کاربران، ویژگی‌ها و پشتیبانی مطمئن اپل از مشتری، می‌توانید مدل آیفونی را انتخاب کنید که نه تنها نیازهای امروز شما را برآورده می‌کند، بلکه در آینده نیز به شما خدمت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *